Skulle ju vilja se en bräda från sidan så man ser uppbyggnaden av golvet.
Det finns något som brukar kallas fanergolv som är uppbyggda på likartat sätt som parkettgolv men med ett tunt träskikt som inte går att slipa och som är kring 7 mm tjockt. Sen finns det ju laminatgolv med trämönster som ska efterlikna parkett.