Byggahus.se
KnockOnWood skrev:
Nu är vi väl farlkgt nära "shabby chic" :p
Japp! :)

Nu var det ju inte det jag hade i åtanke, men... är det ngn som stött på t ex en avlutad byrå Oddvar (el vad de nu heter) i äkta spånskiva? :p
 
Mikael_L skrev:
Jag måste fråga ... Är tanken att det är fritt för alla att lägga upp bilder på sina nästan perfekta hem i denna tråd?
Bra ide, inte mig emot, tanken var att jag vill visa att man inte behöver ha det perfekt trots att man har kunskapen om hur man bör utföra arbetsmoment, det är mer vanligt att ett hus inte är helt färdigt än det motsatta. Jag har ganska mycket tid att renovera om jag vill, viljan att vilja renovera har avtagit med åren. Skicka gärna in bilder hur ni själva har det om ni känner för det.
Mvh P-A
 
Oldboy skrev:
Japp! :)

Nu var det ju inte det jag hade i åtanke, men... är det ngn som stött på t ex en avlutad byrå Oddvar (el vad de nu heter) i äkta spånskiva? :p
Inte ännu, men min äldsta ringde en dag om vilken färg han behövde för att måla ett IKEA hallbord, köp ett nytt svarade jag, han köpte färg istället som kostade lika mycket som 2 färdiga bord, konstiga människor det finns......:rolleyes:
 
Kök med sprucken stenskiva vid häll, kryddburkar, oljeflaskor och tändljus på bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den spruckna skivan vid hällen är fortfarande inte åtgärdad.
Nyinstallerade vita socklar och klossar mot en trägolv och vit panelvägg i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De sista listerna, socklar och klossar är gjorda och monterade i köket, personligen ser jag ingen skillnad, köket ser lika ut som det gjorde innan det blev klart... Kök med vit inredning, skadad skiva vid hällen, trägolv, bord och svarta stolar, tända ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har beslutat oss för att såpskura golvet, ingen målning.
 
Ni skulle inte kunna tänka er en inackorderingsgäst? Hade inte haft något alls emot att bo i er övre hall ett tag, tills alla böcker på bilden är utlästa eller så. :)
Vansinnigt fint ser det ut att vara där!
 
Väldigt modigt att lägga ut dessa bilder (y)

De visar något som vi egentligen alla vet, men knappt vågar erkänna:
Att det ofta är rörigt och skräpigt hemma (utan när man har kalas),
fast man försöker ändå i det längsta hålla uppe skenet av ordning och reda,
ljust, fräscht och minimalistiskt.
Och att mycket bara är till 98% färdigt, lister, foder, socklar, passbitar saknas ofta.

Tänk om mäklarbilderna kunde vara lite i denna stil!

Får se om jag själv vågar lägga upp några sådana bilder :rolleyes:

Det är bara en bild som gör mig lite misstänksam: Spishällen med alla kryddburkar runt om.
Så kan man väl inte ha det i vardagslag?
Det stänker ju stekflott som en fontän bara man steker ett par ägg.
Så det måste väl vara en stylad mäklarbild?



PS
Nu har vi inga tonåringar hemma, men här är en av familjemedlemmarna i det,
efter sex år nästan färdiga gästrummet :)
En katt sover på en rutig filt i ett nästan färdigt gästrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Och att mycket bara är till 98% färdigt, lister, foder, socklar, passbitar saknas ofta.
Oj, vad glad och nöjd jag skulle varit med ens i närheten av 98% ... :x
 
  • Gilla
Theresa I
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Oj, vad glad och nöjd jag skulle varit med ens i närheten av 98% ... :x
Man kan ju göra en dygd av nödvändigheten.
Så har jag/vi beslutat att avstå från golvsocklar.
Vi har ju ändå robusta träpaneler i alla rum. Så blir bara taklisterna kvar :)
 
KnockOnWood skrev:
Det är bara en bild som gör mig lite misstänksam: Spishällen med alla kryddburkar runt om.
Så kan man väl inte ha det i vardagslag?
Det stänker ju stekflott som en fontän bara man steker ett par ägg.
Så det måste väl vara en stylad mäklarbild?
Du glömde skylten med citat och det tända ljuset. Tänkte samma sak när jag såg just den bilden. :)
Annars får jag säga att det ser väldigt mysigt ut ert hus, är lite hemligt avundsjuk. Har letat ett liknande hus i mer än 5år, men börjar inse att man bor fel för att hitta till vettigt pris.
Tycker ni gör helt rätt med att såpaskura golvet.
 
Väldigt vackert hus med bevarade detaljer, bra tråd som borde få en lugnande effekt på många andra. Väldigt likt hemma hos oss. Bra initiativ till denna tråden!
 
Shakula skrev:
Du glömde skylten med citat och det tända ljuset...
De (och morteln) är nog ämnade som distraktion,
för att dra bort uppmärksamheten från sprickan i bänkskivan :rolleyes:
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
De (och morteln) är nog ämnade som distraktion,
för att dra bort uppmärksamheten från sprickan i bänkskivan :rolleyes:
Hörrududu gubbe lille, nu avslöjade du mig precis, eller inte, du vet vad tanten bakar och håller på, köket är nog den enda platsen i huset som oftast är i rent/städat skick.;)
Ljusen tände jag, skyldig........
De vanligast använda kryddorna står där de gör, inget fettstänk på dem.
Om vintern använder vi ofta en annan spis som är mer effektiv på alla sätt en en tråkig induktion....
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Ett hemtrevligt kök med vedspis och vedhylla, rustik inredning och tapeter med mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vedspisen används flitigt 3-5 dagar i veckan, snabbare än induktionen, förutsatt att den är igång, annars inte....
Bara för att ingen ska dissa mina bilder så släckte jag ljusen....:surprised:
Mörk och nästan osynlig bild av ett badrum med svagt urskiljbara kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är en nersläckt bild på badrummet...:D
 
  • Gilla
Theresa I och 3 till
  • Laddar…
michfris skrev:
Väldigt vackert hus med bevarade detaljer, bra tråd som borde få en lugnande effekt på många andra. Väldigt likt hemma hos oss. Bra initiativ till denna tråden!
Tack, tanken är lite att man inte behöver ha allt i superskick, det räcker med mysfaktor för oss....
 
Dalbotös skrev:
Ni skulle inte kunna tänka er en inackorderingsgäst? Hade inte haft något alls emot att bo i er övre hall ett tag, tills alla böcker på bilden är utlästa eller så. :)
Vansinnigt fint ser det ut att vara där!
Vet inte om det är så lämpligt att ha en gäst under så lång tid, hallen är större och böcker har vi några fler av....;)
Ett mysigt hörn av ett hus med överfyllda bokhyllor, en soffa, en dukklädd bord och en tänd golvlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.