1 311 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Heltäckningsmatta hall
Hej,
Är det någon här som har erfarenhet av att lägga heltäckningsmatta i hall? Nyfiken på upplevelsen av lösningen.
Idag ligger ett klinker som vi behöver göra något åt, och jag har därför spanat in sisalmattor och andra slitstarka alternativ.
Tar gärna input och tankar från personer med erfarenhet 😀
Är det någon här som har erfarenhet av att lägga heltäckningsmatta i hall? Nyfiken på upplevelsen av lösningen.
Idag ligger ett klinker som vi behöver göra något åt, och jag har därför spanat in sisalmattor och andra slitstarka alternativ.
Tar gärna input och tankar från personer med erfarenhet 😀
Jag lade in heltäckningsmatta i hallen. Fördelar: varmt, mjukt, damm och grus binder i mattan och lägger sig inte som små högar eller i hörnorna även om man inte dammsugar så ofta, ombonat. Nackdelar: blir smutsigt efter några år. Jag valde en gråmelerad nyans efter rekommendation då grus och smuts syns mindre. Jag har också lagt en större dörrmatta som når en bit in för att ta upp det mesta av grus och smuts. Nu, efter mer är 10 år, tycker jag att det är dags att ta ut mattan och jag kommer nog att ersätta med klinker och golvvärme. Men på det stora hela tycker jag att det är bra med heltäckningsmatta i hallen - välkomnande och ombonat.
Huset jag köpte hade nylagd heltäckningsmatta i hallen.
5år senare är den i så risigt skick att den skulle behöva bytas ut.
Den har fått ett par större "fläckar"/missfärgningar som inte går bort och den har även fransat sig i kanten mot ytterdörren.
Mattat går i mörkblått.
Jag har förvisso två små barn men de använder i huvudsak en annan entre.
Så min slutsats är att mattan set bra ut i något år, men vill man ha något som ser roligt ut en längre tid så väljer man något annat.
Den har fått ett par större "fläckar"/missfärgningar som inte går bort och den har även fransat sig i kanten mot ytterdörren.
Mattat går i mörkblått.
Så min slutsats är att mattan set bra ut i något år, men vill man ha något som ser roligt ut en längre tid så väljer man något annat.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Kan det inte bero på vad för sorts matta det är?Unikt namn skrev:
Huset jag köpte hade nylagd heltäckningsmatta i hallen.
Mattat går i mörkblått.
Klicka här för att svara