Hej alla Heatpipeägare .

Vid en felaktigt inställd reglering hamnade mina solfångare i kok och jag misstänker att jag pga av detta har fått ett något lägre energiupptag.(värmeöverföring)
Finns det någon här som kan lämna ett tips på var man köper en större mängd värmeledande pasta eller vilken sort ni använder och varför?

Tackar på förhand .
 
Hej !

Nja, kokning är dålig för värmebäraren i systemet. Glykolblandningen alltså. Du får kontrollera den !

Vid kraftig kokning flera gånger p.g.a. strömavbrott eller icke fungerande nödkylning så kontrollera
vätskenivån i solslingan samt glykolens frysegenskaper. Fyll på systemet om det behövs.
 
Vad har du för typ av glykol ?

Är den brun? Var den rosa från början?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.