Byggahus.se
Handtaget till min köksblandare har lossnat, och förstår inte hur jag fäster den igen. Det finns ingen skruv eller liknande att spänna åt och verkar inte heller finnas någon klick/magnet-mekanism. Funderar annars på att helt enkelt limma tillbaka den, nån som har tips om vilket lim som borde passa isåfall?
 
  • Köksblandare i rostfritt stål utan sitt handtag mot en kaklad vägg och träbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksblandare utan handtag visande inre mekanismer och fästanordningen på ett träunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lossnat handtag från köksblandare på träbord, inga synliga skruvar eller fästpunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klipp till en liten bit aluminium eller något buntband och lägg emellan innan du bonkar på den försiktigt.

Eller så satt det en skruv i hålet på handtaget? som numera är borta.
 
I InsidersUnited skrev:
Klipp till en liten bit aluminium eller något buntband och lägg emellan innan du bonkar på den försiktigt.

Eller så satt det en skruv i hålet på handtaget? som numera är borta.
Tyvärr ingen skruv, runda grejen på insidan som man ser på bilden har inget hål på utsidan så man kan inte komma åt för att skruva in nåt där. Får testa med nåt mellanskikt!
 
Det är inte så att handtaget är gängat i sen kan man ta loss kåpan? Det lär ju inte bara va ditsatt med en knuff direkt. Vad är det ens för blandare?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hej
Jag har en likadan blandare som läcker. Tyvärr vet jag inte vad det är för tillverkare.
Någon som vet?
 
Ja, det ser ut som en IKEA Ringskär.
 
AXS
Explosionsritning av byggdetaljer med stoppskruv och insexnyckel för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser ut som du har en sån skruv du med, brukar kallas stoppskruv och ska dras åt med liten insexnyckel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.