Hej, är det någon som vet vad detta materialet heter och om man kan köpa det i metervara någonstans?
Det är sånt som följer med som packmaterial ibland men är lite flexibelt om än rätt styvt.
Jag tänkte skära till så man lätt kunde täta till fönstret när ACn ska igång och sedan lätt att ta ner vid behov. :)

Tack på förhand allihopa!

• Styvt vit skummaterial ofta använt till packning, ser skuret ut med specifika formutskärningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Styvt skummaterial som används för packning, stöttåligt och flexibelt, upplagt på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Violina Violina skrev:
[länk]

?
Coolt, ja det känns som det borde va nått sånt. Nu ska jag bara hitta nånstans som man kan köpa det. Du råkar inte vet den svenska benämningen på det? :)

M MrBamse skrev:
Coolt, ja det känns som det borde va nått sånt. Nu ska jag bara hitta nånstans som man kan köpa det. Du råkar inte vet den svenska benämningen på det? :)
Polyetylenskum kanske? Eller nåt dylikt.. borde iaf inte vara så svårt att hitta

Violina Violina skrev:
Polyetylenskum kanske? Eller nåt dylikt.. borde iaf inte vara så svårt att hitta
Efter att ha sökt runt lite så känns det som en mjukare variant, tror jag stött på sånt. Men detta är hårdare, någon typ av packmaterial kanske.

M MrBamse skrev:
Efter att ha sökt runt lite så känns det som en mjukare variant, tror jag stött på sånt. Men detta är hårdare, någon typ av packmaterial kanske.
Ja, det är ett packmaterial.. prova förkortningen EPE

Jag tror styvheten kommer mycket från att man limmar ihop flera lager..

I övrigt köpte jag en slags förstyvande mellanlägg att lägga mellan madrasserna i min kontinentalsäng, det kanske vore något?

Tror detta var på en sova-butik (för typ tio år sen) men liknande borde fortfarande gå att få tag på?

Violina Violina skrev:
Jag tror styvheten kommer mycket från att man limmar ihop flera lager..

I övrigt köpte jag en slags förstyvande mellanlägg att lägga mellan madrasserna i min kontinentalsäng, det kanske vore något?

Tror detta var på en sova-butik (för typ tio år sen) men liknande borde fortfarande gå att få tag på?
Fantastiskt, tack så jättemycket, ska se om jag hittar nått sånt. :)

Du kan antagligen få tag på det hos https://www.special-plast.se/
De hade en butik på Odengatan 82, Stockholm där man kunde handla som privatperson men jag vet inte om den finns kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.