Thomas_Blekinge skrev:
När jag var liten så piskade alla sina knutna vävda mattor. Vilka mattor ak man annars piska?
Ja, men det är inte de ärvda mattorna jag får till min verkstad. Tack och lov finns det tillräckligt många opiskade mattor för att hålla mig sysselsatt resten av mitt liv. :)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Thomas_Blekinge skrev:
Att få en horisontell stång att snurra i ett lager av trä när mattan dras på/av är nog nära omöjligt. Du drar ju nästan neråt och då nyper stången i träunderlaget. Vad jag förstår av ditt första inlägg så har du en typ av träklyka som stången ska snurra i. Lägg i et halvskal av PVC-rör i klykan då kan det gå.
God ide som jag ska använda mig av!

Berätta lite mer om att piska mattor av olika slag på olika sätt. Vi vill lära oss mer!

• Gilla
VillaAnna
  • Laddar…
Thomas_Blekinge skrev:
Berätta lite mer om att piska mattor av olika slag på olika sätt. Vi vill lära oss mer!
:thumbup:
Kan piskas: Maskinvävda mattor. Trasmattor - håll bara koll på att varpen inte går sönder.

Redigerat:
Vad tänker du dig för dimension?
Jag har byggt garderobsinredning med ~40mm sprinkler-/blårör i 3m längder det var inga problem att bära en pipa i varsin tass, och jag är en ganska liten kille

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.