A-R-A våra byggare jobbar på som attan :) de har rest ett antal Mammuthus så de kan sin sak.

Therese H, är det Therese Hedman från Älvsbyn? Om det är så är vi gamla klasskamrater :) Välkommen till forumet.

Lottisz - Jepp, det är Therese från Älvsbyn! Så då är du Lotta från Klövern möjligtvis?

Haha vad roligt! Vi blir ett bra gäng grannar :)

Johanna - Oj vilken grej att bygga hela insidan själv, speciellt med en liten spädis i familjen (vi fick vår Astrid den 17/8 i fjol och jepp, allt hamnade på paus ett bra tag:))! Då förstår jag att ni har lite svårt att säga exakt inflyttningsdatum.

Vi ska i alla fall också flytta in innan jul, om nu allt går enligt planen. Vi gör inget själv, förutom insidan av garaget.

Jag hoppas vi ses ute vid tomterna någon dag här framöver, det är alltid kul att träffa blivande grannar!

Glad midsommar på er alla Hällbackare!!

Glad midsommar :thumbup:

Glad midsommar !!

Är det någon som fått räkning från kommunen på den faktiska kostnaden för VA-anslutningen? På kommunens hemsida står det ju bara ca 120 000-150 000:-. Vore intressant att få veta ett mer exakt pris...

Therese: Vi har fått räkningen och den hamnade på 127 631 kr för vårt 116 kvm hus.

Ah, så det räknas ut på boarea? Tas i så fall garage med i beräkningen? Jag tycker det låter märkligt att storleken på huset är det som styr hur dyrt det blir.

Enligt det jag har läst verkar det inte ha med husets storlek att göra utan tomtens area.

Jag har nyss börjat blogga om vårat husbygge: https://evarut.wordpress.com/
Välkommen in på en titt :)

Är det någon fler här som bloggar om sitt bygge på Hällbacken?

Är det någon här som vet av någon traktor i närheten som kan tänka sig att bistå med avlastningshjälp när vi kommer att få virke till carport/garaget nästa vecka?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.