Vi har en entretrall, typ 15 kvm, som när det är lite frysgrader blir såphal. Kan jag göra något åt det?

Edit; Ok, det skall stå "hal trall" i rubriken. Någon Mod kan ju fixa....

Redigerat av moderator:
Salt kanske?

Funkar det för trallen?

Noseone skrev:
Funkar det för trallen?
Japp

Annars så finns ju sand.

sand, repar inte det ganska mycket?

Morsan kör med sågspån på asfalten. Det kanske kunde vara något?

Suger inte sågspånen åt sig vatten när/om det töar och sedan blir de halt när de fryser på igen?

Exakt hur de beter sig vet jag inte, men jag har aldrig halkat och slagit mig i alla fall. Tror hon köpt sågspån modell större, typ till hamsterbur. Smidigt är det i alla fall. När våren kommer så regnar de bort.

Använd inte salt, hade det en gång på min bro ungar släpar in snö med salt i ser förjävligt ut på mitt klinkergolv, går förvisso att skura bort men tråkigt!

Har man skottat snön så att trappen är helt snö fri behöver man inte salta mycket, och då drar man inte in mycket heller. Har själv ungar och har inte märkt att det är salt inne.
Saltet ska man ju bara använda om det är halt, inte för att töa bort snö.

MB77 skrev:
Har man skottat snön så att trappen är helt snö fri behöver man inte salta mycket, och då drar man inte in mycket heller. Har själv ungar och har inte märkt att det är salt inne.
Saltet ska man ju bara använda om det är halt, inte för att töa bort snö.
Då kan du inte ha svart klinker misstänker ja:rolleyes:

Paytax skrev:
Då kan du inte ha svart klinker misstänker ja:rolleyes:
Det är sant, har grått... hade det varit svart kanske mitt inlägg varit annorlunda ;)

Troligen! :)

salt förstör, och sand repar. Jag köpte några trallremsor från safestep, det var en billig lösning på mitt problem mad hal trall..

Välkommen till forumet djdatavirus!

Men man blir ju lite misstänksam när det kommer en ny användare som i första inlägget lyfter en fem år gammal tråd och gör reklam för en produkt.

• Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.