Lite kris här. Har dragit Uponor golvvärmeslang 17mm i färdigspårade spånskivor. Jobbade med att skära till isolering och tappade isolerkniven som satte sig med spetsen rätt i slangen. Maximal otur. Går det att sätta en skarv mitt på slingan? Vad ska jag använda isf? Jag har inte möjlighet att dra en ny slang, för den är inbyggd.
Produkter som diskuteras: "isolerkniven"
Isoleringsknivar
Isoleringsknivar är specialverktyg utformade för att skära genom olika typer av isoleringsmaterial på ett säkert och effektivt sätt. De har ofta ett långt och tunt blad som gör det möjligt att skära genom tjocka lager isolering utan att
Läs mer
Kollade lite och har ingen egen erfarenhet och Uponor har det här dokumentet.H Höga Berget skrev:Lite kris här. Har dragit Uponor golvvärmeslang 17mm i färdigspårade spånskivor. Jobbade med att skära till isolering och tappade isolerkniven som satte sig med spetsen rätt i slangen. Maximal otur. Går det att sätta en skarv mitt på slingan? Vad ska jag använda isf? Jag har inte möjlighet att dra en ny slang, för den är inbyggd.
https://www.uponornordic.com/arkiv/HS_Archive/Utgangna_broschyrer_Golvvarmesystem/5_108.pdf
Men den ligger bland "utgångna" broschyrer" men hittar ingen nyare.
Du får kolla med Uponor support, din leverantör eller erfaren rörmokare vad som är bäst,
Klicka här för att svara