Gullspira Gullspira skrev:
Trots denna blöta sommar och början på höst syns inget iaf!

Kanske blev omdräneringen, som de tidigare ägarna gjorde, riktigt bra ändå!
Att bara bli av med plastfärgen kan ha räckt. För övrigt kan man ofta påverka fuktbelastningen utan att behöva gräva, att se över takavvattning och marklutning är mer ekonomiskt att utforska först. 😄

• Gilla
OleB
  • Laddar…
Spännande projekt! Vi bor också i ett Fågelfors-hus, från -69. Dock inte samma planlösning så vårt hur måste ha ett annat namn, vilket det är har jag ingen aning om =)

@Gullspira hur går det renoveringen 😃? Undrar en ytterliggare gullspira ägare som försöker passa in gips på de lite udda cc måtten i ytterväggarna, iallafall om man jämför mot dagens standard.

M mxjolle skrev:
@Gullspira hur går det renoveringen 😃? Undrar en ytterliggare gullspira ägare som försöker passa in gips på de lite udda cc måtten i ytterväggarna, iallafall om man jämför mot dagens standard.
Kul!
Det går trögt. Jag har en lägenhet som inte blir såld och har gått och skaffat hund, så renoveringen har gått i stå. Gjort om två små sovrum till ett stort sovrum med walk in closet. Men planerna är grandiosa! 😅
Ja, jag reglade upp och fick ny el istället för att bråka med de där ytterväggarna. Har rivit ett par innerväggar och de är riktigt jävliga!

Ser att du jobbar i samma sovrum som jag började i!

• Renoveringsprojekt i sovrum med trägolv, verktyg, träpaneler, kablar och en öppen dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett sovrum under renovering, golvet är avlägsnat för att visa isoleringen och reglarna. Ett fönster med några föremål på fönsterbrädan syns.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats i ett sovrum med träreglar, verktyg och isoleringsmaterial.
    Skapa konto
  • Renovering av sovrum med träpanelade väggar och oinreddt tak; verktyg och material ligger spridda på golvet.
    Skapa konto
  • Sovrum med grönaktig heltäckningsmatta, panelvägg och modern belysning.
    Skapa konto
  • Vägg och dörrkarm i ett rum med grönaktig matta syns, del av ett sovrum under renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
mxjolle
  • Laddar…
Det stämmer bra, vi är i det bakre sovrummet ut mot altan, i mitt fall ut mot ett uterum. Tänkte att vi skulle slippa riva ner tretexen på ytterväggarna och bara sätta upp gips. Vill heller inte ta mer av rummets storlek.

Verkar bli någon gipsskarv som inte får understöd av en regel så jag klurar lite på vad som blir bäst, givna de förutsättningar som råder.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.