8 699 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
Gullspiran renoveras
Att bara bli av med plastfärgen kan ha räckt. För övrigt kan man ofta påverka fuktbelastningen utan att behöva gräva, att se över takavvattning och marklutning är mer ekonomiskt att utforska först. 😄Gullspira skrev:
Kul!M mxjolle skrev:
Det går trögt. Jag har en lägenhet som inte blir såld och har gått och skaffat hund, så renoveringen har gått i stå. Gjort om två små sovrum till ett stort sovrum med walk in closet. Men planerna är grandiosa! 😅
Ja, jag reglade upp och fick ny el istället för att bråka med de där ytterväggarna. Har rivit ett par innerväggar och de är riktigt jävliga!
Ser att du jobbar i samma sovrum som jag började i!
Det stämmer bra, vi är i det bakre sovrummet ut mot altan, i mitt fall ut mot ett uterum. Tänkte att vi skulle slippa riva ner tretexen på ytterväggarna och bara sätta upp gips. Vill heller inte ta mer av rummets storlek.
Verkar bli någon gipsskarv som inte får understöd av en regel så jag klurar lite på vad som blir bäst, givna de förutsättningar som råder.
Verkar bli någon gipsskarv som inte får understöd av en regel så jag klurar lite på vad som blir bäst, givna de förutsättningar som råder.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur ska hussockeln renoveras?
Grund & Markarbeten -
Suterängplan från 1971 som ska renoveras
Byggmaterial & Byggteknik -
Övervåningen renoveras helt - byta ut radiatorer mot golvvärme
Värme allmänt -
Köpa BRF där badrum behövs renoveras
Badrum -
Träfasad (AB Elementhus från Mockfjärd) behöver renoveras, går det?
Fasad