Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle rengöra dom, men de verkar som jag lyckats förstöra handtagen.
Därtill har jag massa fönster beslag som jag försökte spraya vita, misslyckat projekt det med...
Jag behöver tips på firma som kan återställa handtag och beslag. Har hört om "nickelisering", men hittar inget på nätet...
(Hantaget på bild 1 hade samma guldfärg som handtagen på bild 2)
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad gjorde du?
Vad bestod din rengöringsprocedur i?
Om vi får veta det så kanske vi kan hjälpa dig med en väg tillbaka.
Men som en varning: Det kommer inte att bli en enkel resa
Vad bestod din rengöringsprocedur i?
Om vi får veta det så kanske vi kan hjälpa dig med en väg tillbaka.
Men som en varning: Det kommer inte att bli en enkel resa
Jag lät dom ligga i en skål med diskmedel och något kemiskt. På flaskan stog det 'tuff'.
Men det ska väl gå att förnya metallbeslag(se bild nedan)? Misstänker att de borde finnas firma som kan hjälpa till med allt.
Men det ska väl gå att förnya metallbeslag(se bild nedan)? Misstänker att de borde finnas firma som kan hjälpa till med allt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet att veteranbilstidningen Classic motor hade en reportageserie om detta i några nummer för några år sedan.
Jag tror att det var Jim lundberg som gjorde en massa olika ytbehandlingar på gammalt skrot hemma i garaget.
Hör av dig till redaktionen och se om det inte går att köpa några gamla nummer, om du inte får direkthjälp här förstås.
Jag tror att det var Jim lundberg som gjorde en massa olika ytbehandlingar på gammalt skrot hemma i garaget.
Hör av dig till redaktionen och se om det inte går att köpa några gamla nummer, om du inte får direkthjälp här förstås.
Kan du ha frätt bort mässingsbeläggningen? I så fall hittar du tips i denna tråd.
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=236312
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=236312
Klicka här för att svara
