God jul! Ser fram emot fem dagars ledighet och god mat.
Har funderat på en sak, det är ju rimstugor i väldigt många radio- och tv-program så här års, där diverse kändisar skaldar ihop olika nödrim till olika julklappar.
Men är denna tradition vanligt förekommande? Själv känner jag inte en människa som hänger sig åt att skriva och läsa upp rim på julklapparna.
Har funderat på en sak, det är ju rimstugor i väldigt många radio- och tv-program så här års, där diverse kändisar skaldar ihop olika nödrim till olika julklappar.
Men är denna tradition vanligt förekommande? Själv känner jag inte en människa som hänger sig åt att skriva och läsa upp rim på julklapparna.
Min mormor brukade skriva rim till klapparna, min svärmor försöker sig också på det. Ingen av dem var/är särskilt lyckosam dock...Keiller skrev:
God jul! Ser fram emot fem dagars ledighet och god mat.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 118 inlägg
Jag rimmar periodvis,Keiller skrev:
kommer från en sån tradition.
Min morfar rimmade alltid,
en inte oäven hjärmotion.
Andra har rimmat sporadiskt,
inte sällan i tidsmässig nöd.
Senaste nytt ifrån Dalarna,
här får du ett knäckebröd!
Ibland rimmas det i tid,
På meter och vers
Andra gånger i flykten,
nödrimmens pers!
Och om man ej har en aning,
vad barn kan tänkas vilja ha.
Så ges alltid pengar
med en rimmad förmaning.
God jul!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 118 inlägg
Swish har dock lika lite utrymme för det, som stöd för tidsinställda meddelanden. Oerhörda svagheter såhär i juletid
Medlem
· Kalmar, Småland
· 93 inlägg
Har sett den här tråden flera veckor nu och blivit förvånad att inte rubriken ändrats till GOD Jul istället för att ha den felstavad till årets största högtid - JULEN...
GOD JUL... eller snarare kan jag ju passa på att önska - Gott Nytt År! 😄
GOD JUL... eller snarare kan jag ju passa på att önska - Gott Nytt År! 😄
Klicka här för att svara