Luftar min totala okunskap om skorstenar här. Dottern öppnade en lucka nära murstocken och det rann då ut en hel hög med småkornigt grus innan jag hann stänga luckan igen.
Har ett svagt minne av att någon sagt att detta kan ha varit resterna från en gammal oljepanna, kan man se det på bilden..? Brukar man fylla upp sånt med grus när de pensioneras eller är gruset sånt som lossnat från skorstenen under lång tid?
Har ett svagt minne av att någon sagt att detta kan ha varit resterna från en gammal oljepanna, kan man se det på bilden..? Brukar man fylla upp sånt med grus när de pensioneras eller är gruset sånt som lossnat från skorstenen under lång tid?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är vermikulit alla gånger. Det finns där antagligen av en anledning, antagligen isolering kring insatsrör och skaen absolut inte tömmas ut.
Intressant, och nu när jag redan tömt ut det vad gör jag då..?B Blackfield skrev:
Det med att tömma är inte något du gjort, det ha kommit ner själv och då du inte har något kopplat till röret så har det ingen betydelse, däremot om du har en panna ansluten så bör det vara isolering då rökgaser kallnar snabbt i ett rör och utfäller kondens som inte ska vara i en skorsten.P Peter321 skrev:
Klicka här för att svara