Vi har kört Gysinges gröna på vårt staket. Väldigt trevlig grön färg. Hållit kulören bra också tycker jag.

Grannens hus, tycker att det har en mera behaglig färg än det mörkgröna. Tvåvåningshus med ljusgrön färg och vitt tak under grå himmel, omgiven av snötäckt mark och kullersten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Stuganinorr och 2 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Vi har kört Gysinges gröna på vårt staket. Väldigt trevlig grön färg. Hållit kulören bra också tycker jag.
Bild?

Claes Sörmland
hscn hscn skrev:
Grannens hus, tycker att det har en mera behaglig färg än det mörkgröna.[bild]
Där är det en del vitt pigment med i färgen tror jag. Lite mer "Skansengrönt".

Jiji Jiji skrev:
Bild?
Röda pionblommor framför en vit trästaket och en öppen grind, med solig bakgrund.
Skapa konto
Trädgårdsstaket i grönt med grind och stenmur framför växtlighet och bil.
Skapa konto

• Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Grannens hus, tycker att det har en mera behaglig färg än det mörkgröna.[bild]
Åh det var väldigt fint

Jiji Jiji skrev:
Alltså nog för att jag har en liten hjärnskakning men jag hittar ingenstans där jag kan läsa om slamfärg i valfri kulör...
Eller så har jag en värre hjärnskakning än vad vi trodde från början. :crysmile:
Högst upp kan du trycka på visa information, sen välja kulör karta slamfärg
https://www.faluvapen.se/produkter/slamfarg/#

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Bellafalken Bellafalken skrev:
Ja de just det de har 50 kulörer de bryter till enligt hemsidan!
Tyvärr tycker jag samtliga är lite för ljusa i tonen, tänker att slamfärg bleknar lite med åren (gäller däremot inte den röda) och då kommer mina gula fönster lysa för starkt
Jag köpte min i butik på Colorama. Kom med en specifik NCS kod som jag ville ha. De kunde bryta till exakt "min" kulör, inget snack om färgkarta. Jag skulle ta fram NCS kod på den färg du vill ha och ringa dem och fråga! Om du har tur så kan de bryta den åt dig.

• Gilla
Stuganinorr och 2 till
  • Laddar…
En apelsin En apelsin skrev:
Jag köpte min i butik på Colorama. Kom med en specifik NCS kod som jag ville ha. De kunde bryta till exakt "min" kulör, inget snack om färgkarta. Jag skulle ta fram NCS kod på den färg du vill ha och ringa dem och fråga! Om du har tur så kan de bryta den åt dig.
Jättebra att veta

Vi har också Gysinge oxidgrön på vårt staket.
Trästaketmålning med Gysinge oxidgrön färg, hink med färg och pensel på obehandlat golvet.
Skapa konto
Staket målat i Gysinge oxidgrön med trästolpar, framför ett rött hus.
Skapa konto

• Gilla
Eldflammans och 5 till
  • Laddar…
Underbart! Är du nöjd med kvaliten/ resultatet? Jag har nu faluröd färg på en vägg på vår inglasade altan (en stuga)

Stuganinorr Stuganinorr skrev:
Underbart! Är du nöjd med kvaliten/ resultatet? Jag har nu faluröd färg på en vägg på vår inglasade altan (en stuga)
Ja! Jag är jättenöjd med min färg. Jag målade tidigt i höstas och kan såklart inte säga något om hållbarhet osv, men snyggt blev det!

Ja! Jag är jättenöjd med min färg. Jag målade tidigt i höstas och kan såklart inte säga något om hållbarhet osv, men snyggt blev det!
Har du någon bild?

120133015_10160396283814535_4645643892948063701_o.jpg

• Gilla
Stuganinorr
  • Laddar…
Nybygge, Fönster inte inne ännu. "Trädstamsfärgat"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.