Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Grillsäkerhetsverket har nog en del att säga om detta. Hemgrilleri är ju inte bara långsiktig fara med fetma och och carcinogena ämnen. Det kan också hända olyckor som är direkt kopplat till okunskap om råvarorna och anläggningen.
Man får också se upp så man inte blandar icke kompatibla råvaror i samma zon. Tex kycklingfileer och sallad. Speciellt försiktig måste man vara med sallader och inte riskera smitta med jordbakterier.
Vissa hävdar att grönsallad med gul paprika och citron ger ett extra skydd medan andra hävdar att det är onödigt om man följer reglerna.
Vissa hävdar att grönsallad med gul paprika och citron ger ett extra skydd medan andra hävdar att det är onödigt om man följer reglerna.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 194 inlägg
Ja se där, nu kan man grilla igen. Läste för övrigt att polisen senaste veckan blivit nedringda av folkvsom anmälde grannens eldning. De flesta polisdistrikt verkade måttligt intresserade.
Har tyvärr inte sett någon tråd: ”Hjälp! Grannen grillar på sin altan trots förbudet och polisen vägrar hjälpa mig”, så kanske har @fsn inte hunnit igång med sina planer än, eller så tog han hellre en öl än testade omgivningens tålamod. Eller så hänger hans grannar inte här.
Har tyvärr inte sett någon tråd: ”Hjälp! Grannen grillar på sin altan trots förbudet och polisen vägrar hjälpa mig”, så kanske har @fsn inte hunnit igång med sina planer än, eller så tog han hellre en öl än testade omgivningens tålamod. Eller så hänger hans grannar inte här.
Har många snut-grannar så dom tar saken i egna händer direkt och poper inte på forum.Nötegårdsgubben skrev:
Ja se där, nu kan man grilla igen. Läste för övrigt att polisen senaste veckan blivit nedringda av folkvsom anmälde grannens eldning. De flesta polisdistrikt verkade måttligt intresserade.
Visade mitt heta arbeten kort samt min riskbedömmning. Dom såg ut som fågelholkar och sa att dom visste inte hur dom skulle hantera det. Sen tog dom (snuten och den äkta hälften) till slut ett kort på mitt cert och gick hem och hämtade en fläskfilé som han bad mig grilla.
*Alltså riktiga snutar, inte hobbysnutar som bara tycker jävligt mycket.
Hobbyelektriker
· E
· 15 366 inlägg
Ska vi grilla på jobbet ska det göras enligt "heta arbeten"-reglementet, så...?
Att det är ett hett ämne råder det inget tvivel om i varje fall.
Sedan är det ju bra att det är hardcore grilloutlaws som skiter i förbudet, för när gräsmattan tar fyr så bryr sig dessa kriminella inte om bevattningsförbud heller.
Mycket fördelar med ett laglöst beteende ser jag
Mycket fördelar med ett laglöst beteende ser jag
Inga problem, jag vattnade 2,5 kbm i natt. Tyvärr har vi inget bevattningsförbud och jag gjorde det från egen brunn så jag var tvungen att köra lite på bakhjulet och dra ut hojen ordentligt på en 70-väg här hemma för att uprätthålla min outlaw stämpel. Nu är jag helt lommhörd för jag kör med olagliga ljuddämpare ”race use only”.S Snål-Jocke skrev:
Östergötlansdlän har fortfarande kvar det extrema grillförbudet på egen tomt i hela länet. Men SMHI snset inte att det är torrt på men än något enstaka ställe i länet, extremt torrt är det inte någon stans... Det här känns verkligen inte motiverat.