Hej !

Vi har en existerande tre-kammarbrunn, infiltration samt en egen djupborrad brunn. Vi skall ansluta avloppet till ett fritidshus på tomten, samt både vatten och avlopp till vårt stall.

Har kontaktat en entrepenör som skall hjälpa oss med detta, de skall göra följande:

* Gräva mellan fritidshuset, stallet och trekammarbrunnen, totalt ca 60-70m
* Ansluta avloppet till fritidshuset, avloppet ansluts i krypgrunden.
* Ansluta vattenledning till stallet till den existerande vattenledningen i krypgrunden i fritidshuset.
* Ansluta vatten och avlopp till stallet. Avloppet ansluts till en gammal golvbrunn, detta innebär förmodligen att de får bila upp ca 0,5m betongplatta. Vattnet dras in genom en mur av natursten (alternativ under den).

Detta vill de 100 000 SEK för, och jag tycker att det känns lite mycket, så jag underar vad ni andra har för erfarenheter av liknande jobb ?

Jag betalade just en faktura på nytt avlopp mellan hus och brunn. C:a 4m på 2 meters ljup. Det kostade 9400:- för 7,5 timmes arbete + material. 100 000 Känns ganska rimligt. Kanske kan du få ner priset om du kan tänka dig att göra något själv?

OK, tack Roary.

Det kanske är rimligt då, måste precis som du gräva ca 2m djupt (norrland ..).

Har enbart hört gott om entrepenrören, så det är förmodligen rimligt, men man tycker ju att det är mycket pengar ...

MVH Niklas

Det som tar tid är att bila upp golvet. Frågan är då, skall man ta betalt för en maskin som står och väntar medan gubben knackar golv. Som jag ser det, får du betala extra för helheten. Genom att dela upp arbetet. En som gräver (tar max 1 dag) och en som gör inkopplingen. Lite mer jobb för dig men mycket billigare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.