Hej!
Är det någon som ge mig en hjälpande hand är jag tacksam.
Har monterat Ardex golvvärmeslinga men jag får felkod e1 dvs golvgivare kortsluten/trasig.
Är det nått jag har kopplat fel? Se bild. Plint 1-2 fas+nolla, plint 3-4 golvvärmekabel, plint 5-6 givare.
Jag har provat resistansmäta och den verkar hel.
Är det någon som ge mig en hjälpande hand är jag tacksam.
Har monterat Ardex golvvärmeslinga men jag får felkod e1 dvs golvgivare kortsluten/trasig.
Är det nått jag har kopplat fel? Se bild. Plint 1-2 fas+nolla, plint 3-4 golvvärmekabel, plint 5-6 givare.
Jag har provat resistansmäta och den verkar hel.
Har du förlagt den själv och flytspacklat över ? ska förläggas av en elektriker och uppmätas mellan olika moment
Ser inte ut att vara fel i koppling
Går det att dra upp givaren från golvet , ta det lite försiktigt med dra lite putta ner lite i omgångar det kan vara en tvär böj ut till golvet , så det blir problem att få den tillbaka
När du tar i givaren mellan fingrarna så ska den visa värdet , annars fel på den , är brun och blå
kontakterad ordentligt , så ingen isolering ligger mellan i plinten , då kan det bli avbrottsinfo , fel i givare
Ser inte ut att vara fel i koppling
Går det att dra upp givaren från golvet , ta det lite försiktigt med dra lite putta ner lite i omgångar det kan vara en tvär böj ut till golvet , så det blir problem att få den tillbaka
När du tar i givaren mellan fingrarna så ska den visa värdet , annars fel på den , är brun och blå
kontakterad ordentligt , så ingen isolering ligger mellan i plinten , då kan det bli avbrottsinfo , fel i givare
Vad och hur har du mätt? Vilka värden har du mätt upp?F Frekko skrev:Hej!
Är det någon som ge mig en hjälpande hand är jag tacksam.
Har monterat Ardex golvvärmeslinga men jag får felkod e1 dvs golvgivare kortsluten/trasig.
Är det nått jag har kopplat fel? Se bild. Plint 1-2 fas+nolla, plint 3-4 golvvärmekabel, plint 5-6 givare.
Jag har provat resistansmäta och den verkar hel.
Golvvärmen är satt av en elektriker för 1-2 år sen som mätte ohm före och efter montering och den visade då bra. Huset har varit under renovering så allting har inte blivit färdiginstallerat före nu.L Liteavvarje skrev:Har du förlagt den själv och flytspacklat över ? ska förläggas av en elektriker och uppmätas mellan olika moment
Ser inte ut att vara fel i koppling
Går det att dra upp givaren från golvet , ta det lite försiktigt med dra lite putta ner lite i omgångar det kan vara en tvär böj ut till golvet , så det blir problem att få den tillbaka
När du tar i givaren mellan fingrarna så ska den visa värdet , annars fel på den , är brun och blå
kontakterad ordentligt , så ingen isolering ligger mellan i plinten , då kan det bli avbrottsinfo , fel i givare
Givarkabeln verkar sitta rätt hårt, jag får inte ut den...
Det beror på hur stor resistans du ska mäta... Men jag skulle tro (utan att ha läst på...) att resistansen i givaren är nån eller några kohm vid 20 grader, så börja med 20k-området och se vad du får för värde.
Däremot ser det ju ut som värmekabeln kommer upp ur det rör som brukar vara tillägnat golvgivaren ( i alla fall för Ebecos golvvärmesystem som jag installerat. Där var det en lite tunnare svart flexrör som man skulle ha till givaren. och om jag såg rätt på bilden så ser det ut som golvvärmekabeln kommer upp ur det röret...


