Byggahus.se
Hej På er!

Jag har en ca 5 år gammal extra slinga på min golvvärme med en Wilo cirkulationspump där det inte blir varmt nu efter sommaren.

Som det är just nu så är bara röret längst till höger varmt medan resten har rumstemperatur. Jag har luftat av system via den vita nippeln och det kom vatten direkt och ingen luft. Jag har vridit termostaten fram och tillbaka några gånger och den står på max

Finns det andra ställen som kan behöva avluftas eller tror ni det är ett termostatproblem?
 
  • Vattenrör och ventilationsrör i ett hörn med elektrisk utrustning och ej färdigt väggavsnitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Du får lossa termostaten genom att lossa skruven som sitter i plastöverlappning som håller den. Piggen under har en förmåga att fastna under sommaren då ingen värme behövs. Den ska vara ute för att få värme Knacka på den med skaftet på en mejsel som en hackspett, så brukar dom ssläppa. Inga verktyg på piggen
 
J jonaserik skrev:
Du får lossa termostaten genom att lossa skruven som sitter i plastöverlappning som håller den. Piggen under har en förmåga att fastna under sommaren då ingen värme behövs. Den ska vara ute för att få värme Knacka på den med skaftet på en mejsel som en hackspett, så brukar dom ssläppa. Inga verktyg på piggen
Tack ska prova och se om det hjälper
 
Det fungerade utmärkt efter att jag tog loss termostaten! Tack för hjälpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.