Jag har gjutit ett fall till golvbrunnen nu och brunnen hamnade något för lågt, inte mycket men ändå så mycket att det kan bli störande.

Så en fråga, är det möjligt att ihop med läggningen av klinkern höja själva brunnsgallret med en ram eller går det att justera med fix?

Tack för all bra hjälp man får!
 
T
Förstår inte riktigt vad du menar, men normalt så brukar man fylla upp hela ramen på slukristen, ibland kan man få klicka dit lite mera fix för att komma i jämnhöjd med plattorna.
 
Ja det var ungefär det jag ville veta! Kan jag börja med att sätta slukristen då och gå utåt med klinkern?
 
T
Nej, lättast att avsluta med slukristen!
 
Beroende hur högt det är så finns det ju förhöjningsringar.
 
  • Förhöjningsring på klart för gjutning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förhöjningsring skulle ju vart där innan flytspacklingen, eftersom manchetten ansluts till den?
 
Självklart, läste tydligen inte riktigt :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.