Hej,

Har ett Gnosjöelement som är helt kallt. Det tillförs el ända ut till reglagedosan (?) som också är lite varm men elementet är iskallt oavsett vad man ställer in det på. Röd lampa lyser ovanför reglaget. Den saknar en bit för att ställa in temp (se bild) så man får köra med tång.

Vad är fel? Har jag missat något här? Har ingen manual och är nybliven ägare till det. Behöver jag köpa nytt? Tacksam för hjälp

Mvh

Edit: enligt sambon fungerade det för några månader sedan (stekhett) tills jag slog av det. Sen dess har det varit kallt.

• Reglagedosa för Gnosjöelement med röd lampa och saknad bit för temperaturinställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det brukar gå att beställa dosan som reservdel från Gnosjö, kanske lite beroende på hur gammal radiatorn är.

• Gilla
Antwerpen
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det brukar gå att beställa dosan som reservdel från Gnosjö, kanske lite beroende på hur gammal radiatorn är.
Tack för svar! Är det nåt fel på dosan tror du?

Jag fick som svar att "stäng av öppet fönster funktionen, instruktionsvideo finns på vår hemsida"

Följde instruktionerna och nu funkar mitt Gnosjö element perfekt

Innan jag slängde ut alla radiatorer från 4 år gammal Gnosjö

så hade nästan alla rattar gått av så tång manuvreades dom med efter 1 år ... och tyckte att endast när det stog på max som dom blev varma

Gnosjö skulle kunna haft av på knapp endast

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.