1 220 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Gles?
Menar du glespanel med 27 mm tjocklek? Hur menar du räcker? Dubbelgips ger en tjocklek på 26 mm och dosor brukar vara avsedda för antingen enkel- eller dubbelgips så en dosa för dubbelgips fungerar bra att montera även i en 27 mm tjock trävägg. Eftersom detta är en fast installation så krävs behörighet för att utföra den, även installation av dosor och dragning av rör.
Vad jag menar är om det räcker för dosan med 27mm, och jag vet vad du menar med dubbelgips men min fråga är om det räcker med 27mm utöver det. Jag är medveten om vilka regler som gäller vid fasta installationerF fb35523 skrev:Menar du glespanel med 27 mm tjocklek? Hur menar du räcker? Dubbelgips ger en tjocklek på 26 mm och dosor brukar vara avsedda för antingen enkel- eller dubbelgips så en dosa för dubbelgips fungerar bra att montera även i en 27 mm tjock trävägg. Eftersom detta är en fast installation så krävs behörighet för att utföra den, även installation av dosor och dragning av rör.
Tyvärr förstår jag inte vad frågan går ut på. Ska du ha dubbelgips och utöver det glespanel på 27 mm eller menar du att du ska ha glespanelen som regelverk som du fäster gipsen på? En dosa för dubbelgips är odta runt 50 mm djup så den behöver alltså upp till 25 mm utrymme bakom gipsskivorna och ryms alltså om du har 27 mm glespanel som regelverk. Vissa butiker har exakta mått på sina dosor tillgängliga på Internet så det är bara att google eller åka och köpa en och testa med. Förklara gärna mer exakt vad problemet är så kan säkert jag eller någon annan svara.
Klicka här för att svara