Hej tänkte börja bygga en bastu, men golvet i befintlig källare är inte så mycke o hurra för och golvbrunnen sitter cirka 50cm till höger om dörren på skissen. Tänkte göra en form som skissen och gjuta upp plattan 5-10cm med fall mot mitten och leda ut vattnet under dörren. funderade på och gjuta upp en syll o ställa väggarna på för o minska risken att vatten kryper in. Frågan är då, Snabbetong verkar bli ett måste men måsta jag göra något med den gamla betong ytan innan jag skickar i betong i formen, läst att många slammat ytan först sen i med betong. Även att vissa prime'at, befintlig platta är en oisolerad från 50 talet ung.
bastu.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gamla ytan måste vara helt ren och uppruggad för att nya betongen skall fästa ordentligt. Enklaste sättet att göra det är att diamantslipa med en vinkelslip. Sedan hade jag personligt valt att prima istället för slamma så den gamla plattan inte suger vattnet ur den nya betongen. Jag hade även använt vidhäftare och en betongvibrator vilket jag anser är ett måste vid pågjutning så att det inte finns några luftbubblor mot den gamla betongen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.