Gamla ytan måste vara helt ren och uppruggad för att nya betongen skall fästa ordentligt. Enklaste sättet att göra det är att diamantslipa med en vinkelslip. Sedan hade jag personligt valt att prima istället för slamma så den gamla plattan inte suger vattnet ur den nya betongen. Jag hade även använt vidhäftare och en betongvibrator vilket jag anser är ett måste vid pågjutning så att det inte finns några luftbubblor mot den gamla betongen.