Vi tittar på hus och ska ev köpa ett gammalt stenhus.
På tomten finns även en större byggnad som ska byggas om till gästhus.
Gästhuset är från -41 och har en luftad fasad med tegel.
Fasaden går hela vägen ner till marken så det går inte att se grunden, förutom på ett ställe där några stenar saknas. Där kan man se att det är ca 15-25cm upp till golvets undersida.
Jag såg även träreglar som var under golvet.
Jag gissar att det är en sk torpargrund och att det alltså är luft, plankor, spånskiva och plastmatta på golvet.
Vad skulle ni gissat på? Spånskiva, plankor och matta ser jag från insidan..
Om man vill fräscha upp golvet. Skulle ni bytt rubbet eller bara spånskiva och plastmatta?
Hur kan man isolera golvet? Tips på någon matta att lägga mellan golvlagren?