Hej jag är rätt ny på tekniken men som jag förstår så måste jag ha en Gateway för att låta Home Assist snacka med /styra mitt Knx. Vad kan man hitta för kostnadseffektiv lösning. Just nu har vi dimmbar belysning installerad.
Tacksam för tips
Tacksam för tips
Jag köpte mitt för 500kr på Tradera. En gammal ABB. Detta är bland de billigaste nya man kan köpa https://www.weinzierl.de/index.php/en/all-knx/knx-devices-en/knx-ip-interface-731-en
Tänk på att du måste ha tillgång till gruppaddresslistan för att styra via den. Jag har skrivit mitt KNX program själv så jag jag både gruppadersserna och hela knx programmet för min installation.
Tänk på att du måste ha tillgång till gruppaddresslistan för att styra via den. Jag har skrivit mitt KNX program själv så jag jag både gruppadersserna och hela knx programmet för min installation.
Hej Joonazz, jag har problem med att få upp takspottar som jag lagt in i Homeassist.
Jag har fått installerat en Domovea och knappar in ip adressen men den dyker inte upp i Homeass. Har du några ideér?
Bifogar bild:
Jag har fått installerat en Domovea och knappar in ip adressen men den dyker inte upp i Homeass. Har du några ideér?
Bifogar bild:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara