Hej!

Vi har låtit dragit helt nytt vattensystem i huset plus installerat en varmvattenvärmare i kombination med vedpanna. Nu har vi problem med mängder av luft i varmvattnet, rörmokaren sa att det var normalt den första tiden, men nu när det gått ett halvår så har vi insett att det är något fel. Det finns inget läckage i systemet så ingen luft kan komma in på det sättet, min mistanke är att det är gaser i vattnet som frigörs när vattnet värms upp, kan jag ha rätt? Vi har en vattenrenare installerad och det är där tror jag som det måste vara något fel, vattnet har inga gaser om man kopplar förbi den. När man häller upp ett glas kallt vatten så fräser det ungefär som när man tar en treo.
Vad ska man göra? Jag har läst något om avluftare, kan det hjälpa?
Tacksam för svar. Min rörmokare är helt rådlös, han har aldrig varit med om något liknande.

// David

Hej, jag har vattenfilter från europe vattenrening i Hovmantorp.Första steget i reningsprocessenb är en syresättare för att järnet ska fällas ut lättare(tror det var därför). Iaf, även mitt vatten ser kolsyrat ut, samt att när jag eldar så får jag luft i varmvattenledningarna. När jag i vintras bytte en ackumulatortank tog det grymt lång tid att få ur all luft, säker 2 månader.

Det jag skulle komma fram till var att när jag köpte vattenfiltret sa de att man kunde sätta dit en avluftare om man upplevde det som ett problem med det syresatta vattnet.

Mitt förslag är att ringa 0478-10017

Hemsida: http://www.europevattenrening.eu/

De kan nog hjälpa dig, de är grymt servicevänliga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.