AAAAAAAARRRRRGGGHH! Jag blir tokig!

Har hantverkare som bygger altan, de fuskar hejvilt och bygger helt annorlunda mot vad jag tydligt har skissat upp vilket leder till flera problem och betydligt större materialtillgång.

• Ledsen
dicliff
  • Laddar…
Pasjostrom Pasjostrom skrev:
AAAAAAAARRRRRGGGHH! Jag blir tokig!

Har hantverkare som bygger altan, de fuskar hejvilt och bygger helt annorlunda mot vad jag tydligt har skissat upp vilket leder till flera problem och betydligt större materialtillgång.
Nu har jag inte läst hela tråden men är det inte så att du har varit otydlig? Har läst en bok från en byggvarufirma med intervjuer av hantverkare och det är helt klart att det alltid är kunden som är otydlig i samtliga fall.

• Haha
  • Gilla
René W och 4 till
  • Laddar…
Man kan också bli väldigt frustrerad om man råkat sätta snedsträvan åt fel håll.

B Bjober skrev:
Hej Anis16.
Du bör vända dig till auktoriserad återförsäljare för att få hjälp med svänghjulet. Hemgjorda avdragare kan lossna och slå ihjäl någon och då gäller inga försäkringar. Dessutom måste du vara diplomerad i heta arbeten för att få svetsa. Du kan dessutom skada dig och då tar du resurser ifrån covidsjuka.
Båtar med bensinmotorer ska undvikas!
Grannens kusin är både auktoriserad och diplomerad så han kommer förbi senare och ser till att jag gjort rätt...

(Fortfarande Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, får fan inte loss svänghjulet och nu med en ännu större egenkonstruerad avdragare + slägga + hjullastare + dynamit + atombomb...)

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man kan också bli väldigt frustrerad om man råkat sätta snedsträvan åt fel håll.
Det har aldrig hänt. Någonsin!

A anis16 skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden men är det inte så att du har varit otydlig? Har läst en bok från en byggvarufirma med intervjuer av hantverkare och det är helt klart att det alltid är kunden som är otydlig i samtliga fall.
Haha, ja jag har faktiskt tänkt skriva en egen bok med hantverkar-karaktärer. Jag skulle antagligen behöva skriva den under pseudonym :)

EvaMLin
GGGGGAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!

När den 7 mån gamla (jättedyra!) micron börjar trilskas och ge felmeddelanden

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Ok, nu kommer det riktig ångest: DET REGNAR IN.... Gaaaaaaaaaaasaahhhhhh

• Ledsen
  • Wow
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHH!!!! Bromsarna! Grrrr

• Arg
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

Skrapa plåttak i 25 grader när solen ligger på, temperaturen på de renskrapade ytorna kan ni ju föreställa er.
Blir ju ännu roligare när allt inte lossnar i ett svep, jag tar ett GAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH till...

• Wow
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGHHHH. Kl. 13 på midsommarafton öppnar himlen sig.

• Trädgård badad i regn vid midsommarafton med blommande buskar, gräsmatta och stenmur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
Jag råkade skriva "asbest" utan anledning. Måste jag ta hem en saneringsfirma för att radera inlägget. Eller räcker det att jag tar på mig en engångsoverall, epafilter och våttorkar tangentbordet efteråt?
Och betalar försäkringsbolaget eller Byggahus saneringskostnaderna?

Staffan

• Gilla
  • Haha
närsom och 11 till
  • Laddar…
EvaMLin
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag råkade skriva "asbest" utan anledning. Måste jag ta hem en saneringsfirma för att radera inlägget. Eller räcker det att jag tar på mig en engångsoverall, epafilter och våttorkar tangentbordet efteråt?
Och betalar försäkringsbolaget eller Byggahus saneringskostnaderna?

Staffan
Våttorka tangentbordet du så är du safe ;):rofl:

EvaMLin EvaMLin skrev:
Våttorka tangentbordet du så är du safe ;):rofl:
Näää, blötlägg hellre över natten! :crysmile::crysmile:

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hur förbenat rörigt kan man jobba egentligen!??!?!!!!ett

• Gilla
  • Haha
4774 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.