Hur mycket mer disk får ni in i diskmaskinen efter att er sambo har "fyllt" den?

  • 100 %

    2 Röster 3,9%
  • 80 %

    1 Röster 2,0%
  • 60 %

    14 Röster 27,5%
  • 40 %

    14 Röster 27,5%
  • 20 %

    6 Röster 11,8%
  • Inget, det är jag som slarvar.

    14 Röster 27,5%
  • Antal röster
    51
Jag gillar konstiga undersökningar. Så här, lagom efter att man har ätit middag, kommer en passande fråga.

Min sambo är perfekt där det egentligen spelar någon roll. Men, hon är katastrofalt dålig på att fylla diskmaskinen optimalt. Jag överlever detta men kan inte låta bli att fascineras av hur dålig man kan vara. För mig är det en sport. Lite som tetrias.

Och bara för att ha det sagt, jag är så jävla långt ifrån perfekt man kan komma.
 
Jag börjar på 120%. Sedan minskar jag laddningen gradvis tills det inte smäller när maskinen startar. Brukar snitta på 105-107% som slutladdning.
 
  • Haha
  • Gilla
alliria och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Jag börjar på 120%. Sedan minskar jag laddningen gradvis tills det inte smäller när maskinen startar. Brukar snitta på 105-107% som slutladdning.
Typ samma här. Så gör inte min bättre hälft dock. Jag tror jag får in 60 % mer disk när hon tycker att den är fylld 😆
 
M MatsBengtsson89 skrev:
Jag tror jag får in 60 % mer disk när hon tycker att den är fylld
Hon har väl läst någonstans att det inte blir lika rent ifall man proppfyller tvättmaskinen och applicerar den logiken på diskmaskinen ;)
 
Jag läste en vetenskaplig rapport för ett antal år sen där man kom fram till att besticken blev sämre diskade om man sorterade dom i korgen. Den är bra att dra fram när andra familjemedlemmar tycker man borde vara mer noggrann...
 
L lbgu skrev:
Hon har väl läst någonstans att det inte blir lika rent ifall man proppfyller tvättmaskinen och applicerar den logiken på diskmaskinen ;)
Helt rätt, då har man fyllt för mycket. Men då tar man med sig det till nästa gång och laddar lite annorlunda. Ibland blir det ju inte rent bara för att man ställt något fel, inte fyllt för mycket.

Jag har mött diskmaskiner där tallrikar har legat platt. På jobbet är det fan katastrof.
 
Varierar, men kanske 30-40% i snitt.
 
C
L lbgu skrev:
Hon har väl läst någonstans att det inte blir lika rent ifall man proppfyller tvättmaskinen och applicerar den logiken på diskmaskinen ;)
😆
Utmaningen handlar så klart inte bara om att möla in maximalt med disk, utan även att arrangera godset på olika fiffiga sätt så att det fortfarande blir ordentligt rent. 🙂
 
  • Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Största utmaningen är att allt ska vara torrt efteråt. Att slippa skaka av plast saker för att de ska torka i rimlig tid. Rätt vinkel och placering så inte lätta saker tippar runt och står fulla i vatten sedan.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag läste en vetenskaplig rapport för ett antal år sen där man kom fram till att besticken blev sämre diskade om man sorterade dom i korgen. Den är bra att dra fram när andra familjemedlemmar tycker man borde vara mer noggrann...
Det gäller antagligen när man har en korg som man ställer dem i. Likadan bestick suger ihopa och naturligt blir det inte rent emellan dem.

Dom som har på liggande hylla är inte lika drabbade. DOCK brukar jag personligen sätt i vartannat spår för att det skall komma åt helt.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Är som att lasta skuffen på en bil , eller få ner saker i en låda, Men va Faan , spelade aldrig tjejer Tetris när de va yngre , lärdomen kom tidigt hur man skall stapla 😅😂😂 ” kanske inte gäller alla ” tänkte jag skriver så så att de inte blir ett agg mot de motsatta könet 😂
 
Fairlane
Jag är inte längre sambo, så jag är väl lite diskvalificerad. När jag var sambo lyckades mitt ex alltid få in nycket mer i diskmaskinen än vad jag fick in. Dock klagade hon alltid på att diskmaskinen var dålig och inte diskade rent, vilket var sant när hon fyllt den. När jag fyllt den blev det rent. Jag fick kämpa på för att vi inte skulle köpa ny diskmaskin... Jag tror inte den nya heller hade varit bra. Jag vet inte vilken modell som är bra på att få flera djupa skålar liggande över varandra att bli rena.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.