1 302 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Fylla diskmaskinen
Jag gillar konstiga undersökningar. Så här, lagom efter att man har ätit middag, kommer en passande fråga.
Min sambo är perfekt där det egentligen spelar någon roll. Men, hon är katastrofalt dålig på att fylla diskmaskinen optimalt. Jag överlever detta men kan inte låta bli att fascineras av hur dålig man kan vara. För mig är det en sport. Lite som tetrias.
Och bara för att ha det sagt, jag är så jävla långt ifrån perfekt man kan komma.
Min sambo är perfekt där det egentligen spelar någon roll. Men, hon är katastrofalt dålig på att fylla diskmaskinen optimalt. Jag överlever detta men kan inte låta bli att fascineras av hur dålig man kan vara. För mig är det en sport. Lite som tetrias.
Och bara för att ha det sagt, jag är så jävla långt ifrån perfekt man kan komma.
Jag läste en vetenskaplig rapport för ett antal år sen där man kom fram till att besticken blev sämre diskade om man sorterade dom i korgen. Den är bra att dra fram när andra familjemedlemmar tycker man borde vara mer noggrann...
Helt rätt, då har man fyllt för mycket. Men då tar man med sig det till nästa gång och laddar lite annorlunda. Ibland blir det ju inte rent bara för att man ställt något fel, inte fyllt för mycket.L lbgu skrev:
Jag har mött diskmaskiner där tallrikar har legat platt. På jobbet är det fan katastrof.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Varierar, men kanske 30-40% i snitt.
😆L lbgu skrev:
Utmaningen handlar så klart inte bara om att möla in maximalt med disk, utan även att arrangera godset på olika fiffiga sätt så att det fortfarande blir ordentligt rent. 🙂
Största utmaningen är att allt ska vara torrt efteråt. Att slippa skaka av plast saker för att de ska torka i rimlig tid. Rätt vinkel och placering så inte lätta saker tippar runt och står fulla i vatten sedan.
Det gäller antagligen när man har en korg som man ställer dem i. Likadan bestick suger ihopa och naturligt blir det inte rent emellan dem.useless skrev:
Dom som har på liggande hylla är inte lika drabbade. DOCK brukar jag personligen sätt i vartannat spår för att det skall komma åt helt.
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Är som att lasta skuffen på en bil , eller få ner saker i en låda, Men va Faan , spelade aldrig tjejer Tetris när de va yngre , lärdomen kom tidigt hur man skall stapla 😅😂😂 ” kanske inte gäller alla ” tänkte jag skriver så så att de inte blir ett agg mot de motsatta könet 😂
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Jag är inte längre sambo, så jag är väl lite diskvalificerad. När jag var sambo lyckades mitt ex alltid få in nycket mer i diskmaskinen än vad jag fick in. Dock klagade hon alltid på att diskmaskinen var dålig och inte diskade rent, vilket var sant när hon fyllt den. När jag fyllt den blev det rent. Jag fick kämpa på för att vi inte skulle köpa ny diskmaskin... Jag tror inte den nya heller hade varit bra. Jag vet inte vilken modell som är bra på att få flera djupa skålar liggande över varandra att bli rena.
Klicka här för att svara