P
L Lutte skrev:
Dyra är dom än, men inte värd pengarna. Man kan köpa en stiga som presterar bättre för mindre pengar.

Men man ska nog skilja på konsumentvarianterna och dom som är för proffs.

Briggs motorn låter som en stenkross trots att ventilerna är justerade medans andra klipparen med honda motor låter som en smekning
Finns få stiga idag som är något att ha..
De flesta är bara tok och plast..

har inte stött på många Briggs motorer som går sämre än Honda av de nyare.. de äldre ja.
 
P
h-man h-man skrev:
[länk]
inte sett något inlägg ännu:thinking:
 
Maskintok skrev:
inte sett något inlägg ännu:thinking:
Nu. Det tog lite tid. Mina bildredigeringsskills är lika kassa som mina mekarskills…
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
h-man h-man skrev:
Nu. Det tog lite tid. Mina bildredigeringsskills är lika kassa som mina mekarskills…
svar du har fått..
(y);)
 
Maskintok skrev:
Finns få stiga idag som är något att ha..
De flesta är bara tok och plast..

har inte stött på många Briggs motorer som går sämre än Honda av de nyare.. de äldre ja.
Är det så illa att även honda börjar vara ren skit? Briggsen är väll från 2019 och ena hondan är 10år och den andra kring 20 år gamla. Går klockrent båda två
 
P
L Lutte skrev:
Är det så illa att även honda börjar vara ren skit? Briggsen är väll från 2019 och ena hondan är 10år och den andra kring 20 år gamla. Går klockrent båda två
Honda idag är inte Honda som för 10 år sedan.. Briggs är lika Bra eller bättre idag.
dessutom så har många kopierat Honda..
Så man hittar även Robin med samma grejer..
 
Min ena granne har trädgården full med begagnade fulklippare. 11 stycken, varav tre Stiga och två Meec, samt fyra blåa, en helsvart och en gul av okända märken. Några ser nästan nya ut men de flesta är i olika stadier av förfall.

Ingen av dem fungerar för han var över i våras och frågade förgäves om han fick låna min klippare, en 30 år gammal Klippo som går som en klocka.

Med det sagt anser jag att en billig fulklippare är ett dåligt köp på lång sikt. Förmodligen på kort sikt också. Bättre att köpa en begagnad kvalitetsklippare än en ny av tveksam kvalitet.
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Fick köra en kompis Honda klippare i somras, vilket skräp om man någon gång kört en Klippo eller Husqvarna.

Uppvuxen med en framhjulsdriven Klippo och det är ju överlägset smidigare att svänga runt med om man jämför med en bakhjulsdriven.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Keiller Keiller skrev:
Min ena granne har trädgården full med begagnade fulklippare. 11 stycken, varav tre Stiga och två Meec, samt fyra blåa, en helsvart och en gul av okända märken. Några ser nästan nya ut men de flesta är i olika stadier av förfall.

Ingen av dem fungerar för han var över i våras och frågade förgäves om han fick låna min klippare, en 30 år gammal Klippo som går som en klocka.

Med det sagt anser jag att en billig fulklippare är ett dåligt köp på lång sikt. Förmodligen på kort sikt också. Bättre att köpa en begagnad kvalitetsklippare än en ny av tveksam kvalitet.
enda skillnaden mellan en skrothög som biltema och klippo är just driften och chassiet.. annars är motorerna ganska lika idag.... iallafall sedan Hva tog över....

Kan du inte hjälpa din granne att laga några?
 
Har en mcculloch 51cm som jag köpte för 5 år sedan för 149 euro, går som en klocka och har stått ute första 3 vintrarna under snön. Startar på 2a draget efter vintern, 1a hela säsongen. Är nog det mest prisvärda jag köpt i mitt liv tror jag :crysmile:
 
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
P
T Taren43 skrev:
Har en mcculloch 51cm som jag köpte för 5 år sedan för 149 euro, går som en klocka och har stått ute första 3 vintrarna under snön. Startar på 2a draget efter vintern, 1a hela säsongen. Är nog det mest prisvärda jag köpt i mitt liv tror jag :crysmile:
mcculloch är ju en Hva produkt så den brukar funka bra..
 
  • Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
P
mcculloch, partner, jonsered, Hva är samma grejer..

jula säljer ofta partner som är i direkt samma som mcculloch...
mcculloch fanns förr som lågpris märke..
Då var partner ett proffs märke.. Sedan så dödade man partner och tog tillbaka mcculloch och lanserade partner i USA istället...
 
Maskintok skrev:
Kan du inte hjälpa din granne att laga några?
Nej, den grannen förtjänar ingen hjälp. Han orkar inte ens förvara maskinerna på ett vettigt sätt, trots möjlighet till det.
 
P
Keiller Keiller skrev:
Nej, den grannen förtjänar ingen hjälp. Han orkar inte ens förvara maskinerna på ett vettigt sätt, trots möjlighet till det.
 :thinking::thinking:jag hade hjälpt till jag...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.