Hej! Har bott i nuvarande bostadsrätt i 1 vecka och är orolig för dessa sprickor i golvet.
Tidigare säljare har inte gjort någon fuktmätning och sprickan har varit där sen de köpte lägenheten, men jag är orolig att fuktskiktet är brutet.

Vad tror ni om detta?
 
  • Sprickor i stengolv med synliga fogar, oro över eventuella fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stengolv med synliga sprickor längs fogarna och i några stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detail of a tiled floor showing a crack near the edge of a metallic drain cover.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörka klinkergolv med synliga sprickor nära en toalettstol och ett golvbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som tappat tungt objekt på plattorna ?
 
Vet inte vad som hänt. Fick svaret att ”det är vanligt att plattor spricker, badrummet är från 2007.”
 
Düsseldorff
I Isabelleros skrev:
Vet inte vad som hänt. Fick svaret att ”det är vanligt att plattor spricker, badrummet är från 2007.”
Haha vem sa det?
 
Düsseldorff
I Isabelleros skrev:
Säljaren
Ok. Det är inte vanligt att klinkers spricker. Det tyder på att det är dåligt lagt (för lite fix) eller att underlaget är för svagt och sviktar.

Det behöver dock inte alls betyda att tätskiktet är skadat.
 
Händer inte om man inte tappar något tungt eller bankar hårt i taket på våningen under…
 
  • Gilla
Heden71
  • Laddar…
Düsseldorff
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Händer inte om man inte tappar något tungt eller bankar hårt i taket på våningen under…
Nåja, då får man banka jävligt hårt.
 
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Ok. Det är inte vanligt att klinkers spricker. Det tyder på att det är dåligt lagt (för lite fix) eller att underlaget är för svagt och sviktar.

Det behöver dock inte alls betyda att tätskiktet är skadat.
hur vet man om tätskiktet är skadat?
 
Det är väldigt osannolikt att det är skadat för då hade nog grannen under märkt det för läääänge sedan. Sprucket klinker påverkar inte mer än estetiskt.
 
Okej!
Blev orolig eftersom att det är lite ”mörkt” där i silikonen.
 
Tätskiktet ligger under allt, under själva klinkerfixet som klinker ligger i om ni inte redan visste det.
 
Okej. Och det är inte större risk att det tar sig ner dit för att det är sprucket?
 
Spelar ingen roll, tätskiktet klarar vatten som tränger ner i fogar och div sprickor. Fogen i sig är inte vattentät.
 
Okej vad bra! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.