• Gilla
Anders Nope
  • Laddar…
Snedtak, i vindsutrymmet? Ej provat, men hört att att det kan vägra expandera under "ogynsamma" förhållanden..
 
Ingen vind, snedtaket är på övervåningen.
Är det bara jag som är nyfiken på polyuretan isolering?.
 
Det är nog många som tycker det ser härligt ut när det sprutas på! Men krymper det inte med tiden? Finns det garantier? Miljövänligt? Lukt? Brandsäkert? Ingen hade varit gladare än jag för att slippa glas/stenull och hälsoproblemen som följer men hur blir det när man sprutar in kablar/ vatten och ska karva fram detta om 30 år? Kommer det att se ut som isoleringen i en gammal vvberedare?
 
Vad jag förstår så ska det vara åldersbeständigt, och det ska inte krympa. görs det rätt så ska det väl inte lukta.
sprutar man in rör odyl så är dom inbakade i skummet, det är ju ev ett problem om man behöver göra något vid ett senare skede.
men Det ger väl bättre isolering av vad glas/sten ull gör, och har men begränsat med utrymme så....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.