3 881 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
FROTH-PAK POLYURETAN-KIT
Hej
är det någon som har provat FROTH-PAK POLYURETAN-KIT?
Finns bla på https://bevego.se/kategorier/teknisk-isolering/byggisolering/froth-pak
Är det något som är värt att prova? har ett sned tak som behöver bättre isolering, och att bygga på innåt är inget alternativ, och för det "lilla" jag ska göra blir dyrt att leja bort.
är det någon som har provat FROTH-PAK POLYURETAN-KIT?
Finns bla på https://bevego.se/kategorier/teknisk-isolering/byggisolering/froth-pak
Är det något som är värt att prova? har ett sned tak som behöver bättre isolering, och att bygga på innåt är inget alternativ, och för det "lilla" jag ska göra blir dyrt att leja bort.
Lösvirkesbyggare
· Halland
· 106 inlägg
Snedtak, i vindsutrymmet? Ej provat, men hört att att det kan vägra expandera under "ogynsamma" förhållanden..
Lösvirkesbyggare
· Halland
· 106 inlägg
Det är nog många som tycker det ser härligt ut när det sprutas på! Men krymper det inte med tiden? Finns det garantier? Miljövänligt? Lukt? Brandsäkert? Ingen hade varit gladare än jag för att slippa glas/stenull och hälsoproblemen som följer men hur blir det när man sprutar in kablar/ vatten och ska karva fram detta om 30 år? Kommer det att se ut som isoleringen i en gammal vvberedare?
Vad jag förstår så ska det vara åldersbeständigt, och det ska inte krympa. görs det rätt så ska det väl inte lukta.
sprutar man in rör odyl så är dom inbakade i skummet, det är ju ev ett problem om man behöver göra något vid ett senare skede.
men Det ger väl bättre isolering av vad glas/sten ull gör, och har men begränsat med utrymme så....
sprutar man in rör odyl så är dom inbakade i skummet, det är ju ev ett problem om man behöver göra något vid ett senare skede.
men Det ger väl bättre isolering av vad glas/sten ull gör, och har men begränsat med utrymme så....
Klicka här för att svara