Hej, vi har tänkt frächa upp ett badrum som max är 5-6 år gammalt. Badrummet är (hoppas jag ) fint skick under ytan men inte på ytan :D De vill säga färgen... Så tanken är att måla upp badrummet, det är plastmatta på golv och väggar. Men till min stora undran är hur jag ska täppa till alla hål från till exempel gamla krokar osv för att sedan måla över ? för att man kan väl inte måla på silikon? Någon som annars vet vad för färg som rekommenderas osv ? behövs det grundas?

Anledningen till varför jag frågar här är för att på den lokala k-rauta butiken jobbar bara skolungdomar....
 
Använd våtrumsspackel. Måla sedan med våtrumsfårg av samma märke. Det finns godkända system (givet att samma märke används) där färgen funkar som tätskikt tillsammans med en väv.

Jag föreslår det här
En hink med Beckers våtrumsspackel för inomhusbruk, avsedd för väggar och tak i badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.