Hej, vi har tänkt frächa upp ett badrum som max är 5-6 år gammalt. Badrummet är (hoppas jag ) fint skick under ytan men inte på ytan

De vill säga färgen... Så tanken är att måla upp badrummet, det är plastmatta på golv och väggar. Men till min stora undran är hur jag ska täppa till alla hål från till exempel gamla krokar osv för att sedan måla över ? för att man kan väl inte måla på silikon? Någon som annars vet vad för färg som rekommenderas osv ? behövs det grundas?
Anledningen till varför jag frågar här är för att på den lokala k-rauta butiken jobbar bara skolungdomar....