Jag har precis borrat en brunn och gjort en vattenanalys hos Eurofins. Har skickat analysresultaten till några firmor som säljer vattenfilter och fått lite olika svar på vad jag behöver. Någon som är bra på vattenrening och kan ge mig råd på vilket sorts filter jag behöver. Att jag behöver ett järnfilter förstår jag, men behövs något mer?
Bifogar en kopia på mitt analysresultat.
Bifogar en kopia på mitt analysresultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett joniseringsfilter fungerar bra på det vattnet, finns det någon lukt (svavel) på vattnet?
Det finns flera olika filter som löser detta, viktigaste är att titta på flödestekniken i filtren.
Det kan skilja 2-3 kg i saltförbrukning från ett filter till ett annat. Vatten förbrukningen likaså vilket ger stora pengar på tio år.
Man får inte rek. Specifika produkter här då det ska vara fritt från reklam, sånt får man ta utanför tråden.
Pm'a du mig utanför tråden kan vi gå igenom lite olika filter och tillverkare.
Mvh Morgan
Det finns flera olika filter som löser detta, viktigaste är att titta på flödestekniken i filtren.
Det kan skilja 2-3 kg i saltförbrukning från ett filter till ett annat. Vatten förbrukningen likaså vilket ger stora pengar på tio år.
Man får inte rek. Specifika produkter här då det ska vara fritt från reklam, sånt får man ta utanför tråden.
Pm'a du mig utanför tråden kan vi gå igenom lite olika filter och tillverkare.
Mvh Morgan
När jag trycker på "mogge_73" så får jag upp en sida med dina senaste inlägg samt några länkar till vänster. Brukar finnas PM fast under din profil finns bara email, troligen länkad till emailadressen du knappade in när du registrerade dig.mogge_73 skrev:
- Finns säkert någon PM-funktion där man manuellt skriverin användarnamn men jag vet inte var,
Du kan säkert gå in bland inställningarna och tillåta PM.
Klicka här för att svara