2 083 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Försenad hus
Hej vi har beställt en hustomme från ett företag som skulle leverera den 28/5-21. Jag ringde dem den 7/5-21 så frågade jag om huset skulle levereras tid så sa dem att det skulle.
Den 10/5-21 så får vi ett Mail från dem och dem säger att fabriken har fått stänga på pga av covid-19 och att det blir förseningar och att dem inte har nån leveranstid då det inte ligger i deras händer men samtidigt så skriver dem i mailet att dem har jagat leverantörer i flera månader, så min fråga är om dem har vetat detta i flera månader så borde dem ha hört av sig innan.
Det blir problem för oss nu då vi kommer att tappa vår entreprenör som skulle färdigställa huset och vi har beställt kök.
Då skulle vi kunna planera om med alla entreprenörer.
Det är nästan omöjligt att hitta entreprenör nu under sommaren och vi har sålt vår nuvarande hus och måste flytta ut i september.
Dem kommer att betala en vite på 4000kr per vecka men det täcker inte alla våra omkostnader.
Dem borde väl betala oss skadestånd för alla omkostnader.
Den 10/5-21 så får vi ett Mail från dem och dem säger att fabriken har fått stänga på pga av covid-19 och att det blir förseningar och att dem inte har nån leveranstid då det inte ligger i deras händer men samtidigt så skriver dem i mailet att dem har jagat leverantörer i flera månader, så min fråga är om dem har vetat detta i flera månader så borde dem ha hört av sig innan.
Det blir problem för oss nu då vi kommer att tappa vår entreprenör som skulle färdigställa huset och vi har beställt kök.
Då skulle vi kunna planera om med alla entreprenörer.
Det är nästan omöjligt att hitta entreprenör nu under sommaren och vi har sålt vår nuvarande hus och måste flytta ut i september.
Dem kommer att betala en vite på 4000kr per vecka men det täcker inte alla våra omkostnader.
Dem borde väl betala oss skadestånd för alla omkostnader.
Klicka här för att svara