Vi fick en brandskada i vår källare den 30 Maj. Allt måste saneras och enormt mycket grejer kastas.
Bl.a. så gick bergvärmepumpen sönder. Det spelar ju inte så stor roll nu när det är varmt ute, men vi har en pool sedan 30 år som vi alltid har värmt via bergvärmen. Nu fungerar ju inte det, så de har ställt dit en elektrisk värmare som drar ca 5 ggr så mycket ström mot vad bergvärmen har gjort.
Min fråga är, borde inte försäkringsbolaget stå för merkostnaden, för uppvärmning av poolen, men även senare i höst, uppvärmningen av huset, om de inte hunnit åtgärda bergvärmepumpen tills vi måste få värme i huset. Allt arbete har dessutom stått still i 5 veckor.
Bergvärmepumpen stod i det rummet där branden startade.