Jadu, var börjar man..
En luft/ vatten kan du säkert docka in rätt av mot där gamla pannan satt.
En riktig sådan(LVVP) har inbyggd eller kontrollerad extern varmvattenberedare, så man behöver ingen separat elektrisk sådan.
Vatten kan stå i åratal i systemet.
Jag har typ 15 liter trycksatt expansionskärl i mitt hus, aldrig ens brytt mig.
Du behöver nog bestämma dig om du vill ha en monoblock för enbart elementvärme eller en komplett värmepump för både uppvärmning och tappvarmvatten.