N nybyggarn3 skrev:
Tack för svar.
Det var ju onekligen rätt likt. En sak som jag fundera över är fönstrets storlek och placering. Hur blir det i händelse av att badkaret åker ut? Hamnar inte fönstret i duschen?
Ja det gör det, men så är det idag också, idag är badkaret längs högra väggen, högskåp på samma plats, toaletten precis innanför dörren till vänster (sticker ut ~7cm förbi dörrhålet), 90cm brett tvättställ bredvid toaletten men 10cm från fönstret.

Det blir väldigt mycket jobb om vi ska ha mindre fönster, blir jobb med fasaden, risk med lustigt utseende om fönstret skulle ha annan storlek än resten på den ytterväggen.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Från jag var 6 år till jag var 16 bodde vi i en lägenhet med ett stort (ca 1x1meter) fönster mitt över badkaret.
Inga problem alls!
På Nybyggarn3's ritning skulle jag vilja
1) Korta av tvättbänken, så den slutar före badkaret.
2) Öka badkarets längd till fullängd, 180 cm kanske.
Tack för svar.
Den långa bänken känns knepig. Får ingen riktig bild av hur det skulle kunna se ut. Inte alls omöjligt att det blir en vanlig kommod.

Längre badkar har jag inte tänkt på. Kanske kunde vara något om bänken blir kortare.

Tack för synpunkter.
 
K
N nybyggarn3 skrev:
Tack för svar.
Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av bilder på badrumet?
Är ju lite privat att lägga upp bilder från hemlighuset. Men så här ser det ut hos oss.
 
  • Ett badkar med lövmönstrad duschdraperi framför ett fönster i en bostad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
anders07 anders07 skrev:
Vill man vara på säkra sidan kan ni ju lägga ett PVC fönster i badrummet, det tål hur mycket stänk som helst!
Då har man istället minimalt med glasyta eftersom PVC-fönster brukar ha välldigt breda bkarmar och bågar. Speciellt ett smalt fönster blir då som en värdelös skottglugga.
 
K Kallebo skrev:
Är ju lite privat att lägga upp bilder från hemlighuset. Men så här ser det ut hos oss.
Tack för att du delar med dig.
Fungerar det för dig borde det ju fungera som vår arkitekt ritat.

Är det en vanlig graders hörnduschstång som draperiet hänger i?

K Kallebo skrev:
Är ju lite privat att lägga upp bilder från hemlighuset. Men så här ser det ut hos oss.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Då har man istället minimalt med glasyta eftersom PVC-fönster brukar ha välldigt breda bkarmar och bågar. Speciellt ett smalt fönster blir då som en värdelös skottglugga.
I sådana fall får det bli ett fast fönster med utan båge. Annars blir det nog inget glas i huvudtaget.
 
K
N nybyggarn3 skrev:
Är det en vanlig graders hörnduschstång som draperiet hänger i?
Japp. Vanlig 90 graders fäst i vägg och tak.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.