Byggahus.se
M maria01 skrev:
Igen då måste man ha päron som kan köra det har inte alla därför är det bättre om det ligger centralt
Det finns många industriområden som ligger centralt i samhällena.

I vårt lilla samhälle så finns det många privatbostäder på andra sidan vägen av industriområden.

Mina föräldrar bor typ 50 meter ifrån ett lekland å leklandet ligger på industriområde.

Edit: Sedan brukar det ganska ofta finnas busshållplats(er) ganska nära lekland mm.
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
En gammal brandstation är väll en tom ”industrilokal”?
Jag skulle inte kalla räddningstjänsten för en industri.
Är lokalen i fråga en f.d. brandstation?
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
A Arne_Planka skrev:
Jag skulle inte kalla räddningstjänsten för en industri.
Är lokalen i fråga en f.d. brandstation?
ja
 
M maria01 skrev:
Är ju en industri lokal men du tycker barn ska vara i ett industriområde låter ju säkert vilken pajas tycke
Vet inte riktigt hur du fick in barnen i bandet ...
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
KristinaRT
P patriklarsson skrev:
Låt se, gamla ägaren eller annan informerade TS om att kommunen driver en föreningsverksamhet i huset bredvid men TS bryr sig inte om att kontrollera det.
3år senare när det eskalerar blir det plötsligt ett upplevt problem.
Jag har haft min kåk i drygt 6år, tågen går varken mer eller mindre ofta nu än tidigare, jag vaknar säkert av det emellanåt, men jag skiter i det. Skulle det dock vara ett stort problem för mig, så vore den enkla lösningen att anmäla, vilket inte skulle leda till ett skit i mitt fall, medan TS troligen kommer få verksamheten begränsad eller nedlagd.
Jag kan å andra sidan också tycka att TS skall söka efter en annan lugnare plats.
Jämförelsen är bra, ja.
Det kanske kan vara så att verksamheten varit pausad under Corona men kommit igång igen nu när alla restriktioner hävts? Bara en fundering…..
 
  • Gilla
Josel och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Är ju en industri lokal men du tycker barn ska vara i ett industriområde låter ju säkert vilken pajas tycke
Så det är barn som lever rövare mitt i natten och spelar musik på hög volym samtidigt som de super sig fulla?
Låter verkligen som ett bra ställe...

Är väl inte svårare än att anpassa byggnaden så att den uppfyller de krav och regler som gäller för t.ex ljudisolering om ni ska bedriva den verksamheten?
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
Z Zlade skrev:
Så det är barn som lever rövare mitt i natten och spelar musik på hög volym samtidigt som de super sig fulla?
Låter verkligen som ett bra ställe...

Är väl inte svårare än att anpassa byggnaden så att den uppfyller de krav och regler som gäller för t.ex ljudisolering om ni ska bedriva den verksamheten?
Har du svårt att läsa igenom tråden?
 
  • Haha
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Har du svårt att läsa igenom tråden?
Du verkar ha något problem att svara.

Det är ingen stad detta ligger i.
Det är förhoppningsvis inte barn som dricker där på pubkvällarna. Och med tanke på hur mycket bostäder som ligger i området så bör det ligga av föreningens intresse att sköta det snyggt.

Om inte grannarna kan sova eller får sina trädgårdar fulla med skit på pubkvällarna så är de ett problem. Det bör ju gå att lösa ganska vettigt.
För det första så lär ju myndigheterna vara intresserade av ifall gäster tar med sig alkohol ut från puben.

För det andra så är det inte södermalm utan en BY.

Kan andra ställen så kan även dessa alternativa människor lösa problemet. Det är en jävla skillnad på att bo där än att bo vid en motorväg eller riksväg.
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Du verkar ha något problem att svara.

Det är ingen stad detta ligger i.
Det är förhoppningsvis inte barn som dricker där på pubkvällarna. Och med tanke på hur mycket bostäder som ligger i området så bör det ligga av föreningens intresse att sköta det snyggt.

Om inte grannarna kan sova eller får sina trädgårdar fulla med skit på pubkvällarna så är de ett problem. Det bör ju gå att lösa ganska vettigt.
För det första så lär ju myndigheterna vara intresserade av ifall gäster tar med sig alkohol ut från puben.

För det andra så är det inte södermalm utan en BY.

Kan andra ställen så kan även dessa alternativa människor lösa problemet. Det är en jävla skillnad på att bo där än att bo vid en motorväg eller riksväg.
vad ska jag svara på när folk hatar barn och ungdomar tycker dom ska vara i ett industriområde istället långt bort helst i Annan stad trött man blir på det är tätort med 12 tusen invånare då om det ska vara rättvist får dom rösta om saken 12000 mot en
 
  • Haha
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad ska jag svara på när folk hatar barn och ungdomar tycker dom ska vara i ett industriområde istället långt bort helst i Annan stad trött man blir på det är tätort med 12 tusen invånare då om det ska vara rättvist får dom rösta om saken 12000 mot en
Jag har utläst att det är äldre som inte beter sig med. Om det är barn som kastar ölburkar och pissar mitt på vägen så har vi ett fall för soc och inte kommunen. Då är problemet löst redan nästa vecka.

Om man ska blanda in barn så fattar jag inte hur bortskämda ungar kan vara idag, ge dem cyklar och be de använda benen när de ska till fritidsgården.

Inte ens du kan ju tycka det som beskrivits är normalt i ett bostadsområde? En normal krog hade fått stänga om musiken väckt grannarna.
Kanske inte på södermalm men i vilken annan normal stad eller by (som detta är) som helst.

Text från ett foruminlägg som diskuterar problem med skräp och olämpligt offentligt beteende i ett bostadsområde.
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag har utläst att det är äldre som inte beter sig med. Om det är barn som kastar ölburkar och pissar mitt på vägen så har vi ett fall för soc och inte kommunen. Då är problemet löst redan nästa vecka.

Om man ska blanda in barn så fattar jag inte hur bortskämda ungar kan vara idag, ge dem cyklar och be de använda benen när de ska till fritidsgården.

Inte ens du kan ju tycka det som beskrivits är normalt i ett bostadsområde? En normal krog hade fått stänga om musiken väckt grannarna.
Kanske inte på södermalm men i vilken annan normal stad eller by (som detta är) som helst.

[bild]
4 hus är det bostadsområde det? får hoppas att du inte har egna barn då finns det ingen fotbollsplan hockey hall eller i närheten för den har deras pappa sett till att det Försvann och alla hela bygden vet deras pappa fick allt att försvinna finns inga ica kvar för dom hade öppet till 23 ingen ska få ha grillfest för det låter förmycket.
 
  • Haha
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
4 hus är det bostadsområde det? får hoppas att du inte har egna barn då finns det ingen fotbollsplan hockey hall eller i närheten för den har deras pappa sett till att det Försvann och alla hela bygden vet deras pappa fick allt att försvinna finns inga ica kvar för dom hade öppet till 23 ingen ska få ha grillfest för det låter förmycket.
ligger ett hyreshus bakom, och ett villakvarter norröver.

Jag har inga problem med aktiviteter som sker dagtid. Jag har problem med folk som har aktiviteter nattetid och väcker folk.
=) Har även barn som ska lära sig att veta hut när folk sover.
Men det går inte för ts för det är vuxna som sätter sig mitt på gatan när det finns buskage man kan sköta det snyggt.

Varför försvarar du en pubverksamhet? Skall de få komma undan för att de tillhör alternativ stil?

Återigen, var är barnen inblandade när alkohol ingår i detta?
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
Du är så löjlig stackars barn
 
  • Haha
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Du är så löjlig stackars barn
Nej jag är inte löjlig. Jag försökte bara finna var försvaret var att just den föreningen inte skall kunna bättra sig.
Men det är okej, vi måste inte vara överens.
Det är dock fortfarande ett problem för soc som måste kolla varför barnen dricker öl och kissar på gatan.
Kommunen som hyresvärd bör kolla över sina avlopp så de slipper gå ut med =)

Vad löjligt det blev nu.
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Har du svårt att läsa igenom tråden?
Jag har läst hela tråden och alla inlägg från dig tyder på att du verkar ha mycket svårt att ta kritik och att ha ett logiskt tänkande verkar helt uteslutet.

Vanligtvis har jag utgångspunkten att om man flyttar till ett område som ligger granne med en viss typ av verksamhet (t.ex. flygplats, motorbana osv) så får man tåla lite extra. Men i detta fallet så ser jag ingen anledning till att man ska frångå regler vad gäller ljudnivåer osv.

Om man ska ha kvar verksamheten på samma plats -> ljudisolera och fixa till byggnaden. Det behövs antagligen även sättas upp regler för hur folk ska bete sig. Bara för att något har varit på ett sätt under en längre tid så betyder det inte att det är rätt. Tror du ett ett uteställe/restaurang hade fått behålla serveringstillståndet om man hela tiden hade haft alltför fulla människor utanför och hade spelat så hög musik att det störde hela kvarteret? (ja jag har tittat på kartan och det ligger flera bostadshus i närheten).

Tråden handlar egentligen om allämnt hyffs. TS har inte någonstans skrivit att han vill att verksamheten ska läggas ner, han vill att man tar hänsyn till de bostäder som ligger i anslutning och att man följer de lagar och regler som finns.

Som relevant information så har även jag varit aktiv i bankörningar med mc och där är det stenhårda krav på att alla motorcyklar som körs på banan ska klara av de ljudkrav som gäller för verksamheten. Kommer du dit och inte klarar av ljudmätningen så har du alternativen att fixa det så att du sänker ljudet till tillåten nivå eller så får du åka hem. Varför ska detta vara svårare för er verksamhet?
 
  • Gilla
Josel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.