Byggahus.se
Hej, nu har byggarna flytspacklat i badrummet, men de känns som att de fel på flytspackeln. Tycker ytan borden vamer jämn och fin i färgen. Dessutom tyckte jag den känndes väldigt vattnig när dem hällde ut den igår. Dock har jag ingen erfarenhet av hut de ska se ut? Någon som vet?

• Ojämnt flytspacklat golv i badrum med synliga vågor och färgvariationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget konstigt att det blir skiftningar i flytspacklet. Där ska väl tätskikt och ytskikt ovanpå så det kan väl inte spela så stor roll?

Däremot tycker jag det ser konstigt ut att man monterat inbyggnadsdelen till toaletten innan man flytspacklat.

Hur är det tänkt att dom ska få till tätskiktet under och bakom där?

• Gilla
Paul-Staffanstorp och 3 till
  • Laddar…
Nej som du säger spelar inte roll kände bara oftast har flytspackel en jämnare färg har jag för mig. Därav tänkte jag att de kanske är något som blivit fel. Den diskussionen hade jag faktist precis med honom, där jag sa att jag aldrig sett någon flyttspackla in en fixtur, kan omöjligt vara rätt

• Ledsen
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
T
Som sagt, kvittar ju hur flytspacklet ser ut då det ändå inte ska synas sedan men visst har dom kanske använt för mycket vatten men är bara ytan hård så är det inga problem.

Däremot ska fixturen inte sättas förrän man har tätskiktat och sedan satt plattor, alltså fixturen ska stå uppe på plattorna.

T tank77 skrev:
Som sagt, kvittar ju hur flytspacklet ser ut då det ändå inte ska synas sedan men visst har dom kanske använt för mycket vatten men är bara ytan hård så är det inga problem.

Däremot ska fixturen inte sättas förrän man har tätskiktat och sedan satt plattor, alltså fixturen ska stå uppe på plattorna.
Tack för svar. Nu är det åtgärdat

Lite mycket vatten eller bara att de vispat för lite så det blandat sig dåligt... det vanligaste felet.
Men detta har ingen betydelse om ytan är hård.
Har dock varit med om en plattsättare där flytspacklet var helt poröst och jag kunde skrapa och gräva i det med en plastkil när jag satte väggplattorna vilket jag provade då det såg märkligt ut... om han gjorde om det eller inte vet jag inte dock.

MEN... jag reagerade på samma sak som övriga direkt.... hur kan man ha monterat fixturen innan man flyter. :dizzy::dizzy:

C Canko skrev:
Tack för svar. Nu är det åtgärdat
Hur löste ni det så här snabbt en söndag ?
Lyckades de bryta upp fixturen ur flytspacklet ??

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Lite mycket vatten eller bara att de vispat för lite så det blandat sig dåligt... det vanligaste felet.
Men detta har ingen betydelse om ytan är hård.
Har dock varit med om en plattsättare där flytspacklet var helt poröst och jag kunde skrapa och gräva i det med en plastkil när jag satte väggplattorna vilket jag provade då det såg märkligt ut... om han gjorde om det eller inte vet jag inte dock.

MEN... jag reagerade på samma sak som övriga direkt.... hur kan man ha monterat fixturen innan man flyter. :dizzy::dizzy:

Hur löste ni det så här snabbt en söndag ?
Lyckades de bryta upp fixturen ur flytspacklet ??
Byggarna fixa de redan igår :) flytspacklet lades på fredagen

C Canko skrev:
Byggarna fixa de redan igår :) flytspacklet lades på fredagen
Ok, men otroligt att det inte hade koll på detta.
Då hade jag blivit skakig för hur resten kommer att utföras tyvärr.

• Gilla
Canko och 1 till
  • Laddar…
Ok, men otroligt att det inte hade koll på detta.
Då hade jag blivit skakig för hur resten kommer att utföras tyvärr.
Därav är jag som en hök på dem :) o försöker läsa på så mycket jag kan.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
C Canko skrev:
Därav är jag som en hök på dem :) o försöker läsa på så mycket jag kan.
Jag förstår det och bara fråga på så får vi se om vi kan försöka backa upp dig här. :)

• Gilla
Canko
  • Laddar…
Jag förstår det och bara fråga på så får vi se om vi kan försöka backa upp dig här. :)
Tack för all hjälp ❤️

C Canko skrev:
Tack för all hjälp ❤️
Inga problem men man börjar undra vad det är för hantverkare ni fått tag i när problemen och felaktigheterna uppstår redan i detta skedet... känns inte som de är behöriga och har så bra koll på svenska regler och utförandekrav ju. :(

T
Inga problem men man börjar undra vad det är för hantverkare ni fått tag i när problemen och felaktigheterna uppstår redan i detta skedet... känns inte som de är behöriga och har så bra koll på svenska regler och utförandekrav ju. :(
Men det blir billigt i alla fall;)

• Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Men det blir billigt i alla fall;)
Överlag är jag jätte nöjd med dem, då dem renoverat hela huset invändigt. Snabba o jobbar på som fan. Firman har funnits länge så de ingen polsk firma man hittat på facebook eller blocket. Billigt skulle jag kanske inte säga att de blir men visst billigare än de stora svenska byggfirmorna säkerligen. Kakelsättaren va borta förra veckan o jag vet att ha har koll på läget men i detta fall så var det en snickare som tog över så länge med flyttspacklet. Kakelsättaren kunde själv konstatera att dem gjort fel så han har koll på läget iallafall :)

OK...

Ja jag syftade mest till att de jobbat på helgen... inte många vanliga firmor som gör det ;)

• Gilla
Canko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.