Jag ska bygga en enklare flytbrygga och funderar på att använda Byggmax flytblock https://www.byggmax.se/flytblock-till-bryggor-vit-p61010002 Jag tänkte även utgå från den byggbeskrivning de länkar till, sånär som att jag ska bygga lite större med sex flytblock.

Nu till mina funderingar. Fäster man flytblocken på något sätt, eller ligger de löst i sitt respektive "fack"? Och hur klarar flytblocken att ligga i sjön året runt? Den ska ligga i en liten grund sjö. Tyvärr har vi inga möjligheter att dra upp bryggan på något enkelt sätt, utan måste ligga i året om.

Dom där blocken borde av miljöskäl inte användas alls för bryggbyggen. De håller definitivt inte för att varesig ligga i vattnet året runt eller att hanteras vid upptagning och iläggning. Jag hittar ofta en otrolig massa trasig cellplast längs stränderna när jag paddlar. Med tanke på storleken på bitarna så är det knappast ivägblåsta förpackningar.

Köp hellre rotationsgjutna polyetenblock eller använd tomma plastfat som inte smular sönder och skräpar ner.

• Gilla
Lövis021 och 3 till
  • Laddar…
X xely skrev:
Jag ska bygga en enklare flytbrygga och funderar på att använda Byggmax flytblock [länk] Jag tänkte även utgå från den byggbeskrivning de länkar till, sånär som att jag ska bygga lite större med sex flytblock.

Nu till mina funderingar. Fäster man flytblocken på något sätt, eller ligger de löst i sitt respektive "fack"? Och hur klarar flytblocken att ligga i sjön året runt? Den ska ligga i en liten grund sjö. Tyvärr har vi inga möjligheter att dra upp bryggan på något enkelt sätt, utan måste ligga i året om.
Jag har haft bryggan i 30 år fungerar bra och släpper inget skit i vattnet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.