BirgitS
Äggen måste läggas där det finns mat för larverna och det finns det inte i en husvägg.
Hos larverna finns saprofyter som lever av döda växt- eller svampdelar, larver som lever koprofag av andra djurs avföring och larver som är växtätare.

De flesta larver lever i marken eller direkt i födan men det finns även larver som utvecklas i vattnet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Egentliga_flugor
 
Tack. Nu fattar jag varför dom trivs här.

Jag bygger hus på egen hand och för några år sedan grävde jag på tomten och någon meter ner började det lukta kodynga. Så troligen har det legat en ladugård här.

Har inte anlagt gräsmatta än så troligen är det kodynga blandat med lera i översta lagret.

Jag får hoppas på att de försvinner när jag anlagt gräsmattan.

Mvh

Anders
 
Staffans2000
Har upptäckt att jag har fått ett hundra tal äckliga flugor på fasaden (vit) och att de verkar svärma ( para sig ) där.

Man blir förfärad. Rena Sodom och Gomorra på din husvägg. Skamlösa ungdommar som helt ogenerat förlustar sig framför dina ögon -dom borde skämmas! Man kan bara hoppas att dom åtminstone är gifta. ro hit med luktsaltet -jag dånar...

Moralens väktare.
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
De tycker nog att mit hus luktar gott :)
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.