3 462 läst ·
1 svar
3k läst
1 svar
Flexibel hårdfog till marksten?
Blev klar med läggningen av 110m2 marksten alldeles nyss och har gjutit kantstöd runt alltihop. Nu är det endast fogning kvar. Och jag har köpt 10 säckar Dynamatrix RJ Polymeric Sand (Flexibel hårdfog: https://www.byggmax.se/flexibel-hårdfog-granitgrå-p02813 )
Problemet jag har är att enligt instruktionerna så ska det inte regna de närmsta 24 timmarna efter applicering. Bor strax söder om Göteborg och det är inte helt lätt med nuvarande prognos. Som det ser ut de närmsta 14 dagarna så är det inte en enda regnfri dag i sikte.
Tack och lov är temperaturen fortfarande relativt hög. Vad jag förstår så ska man helst inte applicera detta när det är för kallt?
Vad rekommenderar ni att jag gör, jag kan inte lämna det utan fog till våren, då kommer fogarna fyllas med blandat skräp. Kommer inte heller kunna använda ytan att parkera på under tiden.
Jag försöker hitta en lucka där det är torrt ungefär ett dygn, men då är det oftast blöta marksten när man ska börja. Tror ni att det kan fungera att köra med en ogräsbrännare för att torka ut markstenen någorlunda innan man börjar?
Irriterande läge att vara så beroende av vädret.
Problemet jag har är att enligt instruktionerna så ska det inte regna de närmsta 24 timmarna efter applicering. Bor strax söder om Göteborg och det är inte helt lätt med nuvarande prognos. Som det ser ut de närmsta 14 dagarna så är det inte en enda regnfri dag i sikte.
Tack och lov är temperaturen fortfarande relativt hög. Vad jag förstår så ska man helst inte applicera detta när det är för kallt?
Vad rekommenderar ni att jag gör, jag kan inte lämna det utan fog till våren, då kommer fogarna fyllas med blandat skräp. Kommer inte heller kunna använda ytan att parkera på under tiden.
Jag försöker hitta en lucka där det är torrt ungefär ett dygn, men då är det oftast blöta marksten när man ska börja. Tror ni att det kan fungera att köra med en ogräsbrännare för att torka ut markstenen någorlunda innan man börjar?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 589 inlägg
Du kan inte lägga på någon stor japanpress eller liknande då under tiden det härdar ?J jockebq skrev:Blev klar med läggningen av 110m2 marksten alldeles nyss och har gjutit kantstöd runt alltihop. Nu är det endast fogning kvar. Och jag har köpt 10 säckar Dynamatrix RJ Polymeric Sand (Flexibel hårdfog: [länk] )
Borde inte behöva vara snustorrt heller , bara det inte spolar bort fogen ?
Klicka här för att svara