Kom det plötsligt eller är det ett långvarigt problem?
Kommunalt vatten innehåller ca 0,1mg järn och kan lossna lite om man har pulat med ledningarna och dom varit trycklösa.

M mogge_73 skrev:
Kom det plötsligt eller är det ett långvarigt problem?
Kommunalt vatten innehåller ca 0,1mg järn och kan lossna lite om man har pulat med ledningarna och dom varit trycklösa.
Det kom plötsligt.
Ska jag riva bort ventilen på bilden och se vad som händer?

Nej! Sätt dig ner i båten och ta en öl!
Om det är kommunalt vatten du har kan det vara så enkelt att man har gjort nåt på ledningarna som har letat sig in. 1gång ingen gång.
Gå igenom silarna i huset gör rent och avvakta. tror inte problemet kommer tillbaka.

Ps! Glöm inte silen på inloppet på tvättmaskinen, det sitter en sil där som du drar ut med en näbbtång.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
M mogge_73 skrev:
Nej! Sätt dig ner i båten och ta en öl!
Om det är kommunalt vatten du har kan det vara så enkelt att man har gjort nåt på ledningarna som har letat sig in. 1gång ingen gång.
Gå igenom silarna i huset gör rent och avvakta. tror inte problemet kommer tillbaka.

Ps! Glöm inte silen på inloppet på tvättmaskinen, det sitter en sil där som du drar ut med en näbbtång.
Will do.
Jag som tycker så mycket om Det ska bli gott.
Jag hör av mig om en vecka med statusen på mitt bekymmer.

Tack!

• Gilla
mogge_73
  • Laddar…
Staffans2000
greger911 greger911 skrev:
Will do.
Jag som tycker så mycket om Det ska bli gott.
Jag hör av mig om en vecka med statusen på mitt bekymmer.

Tack!
Hur gick det?
Dilerium tremens, eller bara en hederlig baksmälla?

Hej,
Jag har fortfarande flagor i vattnet.

Kollade du silen i kranen? Såg exakt ut så hos mig när vi stängde av vattnet i gatan och jag behövde demontera munstycket på varenda kran för att rensa silen. Sen försvann det.

J JockeHX skrev:
Kollade du silen i kranen? Såg exakt ut så hos mig när vi stängde av vattnet i gatan och jag behövde demontera munstycket på varenda kran för att rensa silen. Sen försvann det.
Silen måste göras rent var dag pga skiten. Mycket drygt.

U
Är det fortfarande bara i en av kranarna?

U under_construction skrev:
Är det fortfarande bara i en av kranarna?
Fortfarande bara en kran, köket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.