Hej!
Min fjärrvärmeväxlare läcker på ett ställe, min fråga är om jag kan stänga av vattnet, skruva loss, på med såndär tätande tape och skruva tillbaka och sen leva lycklig i alla mina dagar?
Detdäringa röret går från varmvattenventilen, och röret den sitter fast på kommer från en värmeväxlare.
Läckan ser ni här:
Min fjärrvärmeväxlare läcker på ett ställe, min fråga är om jag kan stänga av vattnet, skruva loss, på med såndär tätande tape och skruva tillbaka och sen leva lycklig i alla mina dagar?
Detdäringa röret går från varmvattenventilen, och röret den sitter fast på kommer från en värmeväxlare.
Läckan ser ni här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det givaren på varmvattnet är det ju bara stänga ventilerna på VV/KV och demontera. Dom kan se lite olika ut invändigt beroende på fabrikat.
Ett tips är ju dock att göra detta på en dag i början på veckan så du kan få tag på delar senast nästkommande vardag!
Ett tips är ju dock att göra detta på en dag i början på veckan så du kan få tag på delar senast nästkommande vardag!
I detta svar från 2014, finns länk till servicemanualen, personen i tråden hade samma felsymtom som du har och det avhjälptes med manualen, sid 14.
https://www.byggahus.se/forum/varme...arrvarmecentralen.html?perpage=30#post1901719
https://www.byggahus.se/forum/varme...arrvarmecentralen.html?perpage=30#post1901719
Redigerat:
Klicka här för att svara