Det verkar som min siemens rva36.531 har gett upp !
Någon som har tips på vad man byter till ?
Behöver inte vara något extra deluxe utan bara så enkel som möjligt
Reglermotorn är 230v

Hittade rva 36.531/100 är det samma som rva36.531/191 som vi har i Sverige?

Vad fungerar eller inte fungerar.

J jonaserik skrev:
Vad fungerar eller inte fungerar.
Själva styrenheten bara står o blinkar misstänker att något i den har pajat ingen reaktion vad man än gör
Reglerventiler o givare fungerar och cirkulationspumpen

B bimbosorken skrev:
Själva styrenheten bara står o blinkar misstänker att något i den har pajat ingen reaktion vad man än gör
Testat dessa var för sig men när de är anslutna till styrenheten är allt dött

Så just nu har jag kopplat loss cirkulationspumpen och kör den separat och reglerar med styrventilen manuellt

B bimbosorken skrev:
Displayen visar även fel. Har du manualen för den.
Står den i kontinuerlig drift, inte auto som är med tid, natt/dag
Ändrar sig blink när du ändrar vredet max /min, vid rätt funktion ska motorn gå mot max/min.
Du kan mäta mellan Y1 Y2 och noll i motorn. Går inte att mäta i centralen då den ska lossa rakt ut och kopplas bort helt.
Kolla även givarna, speciellt den på utsidan, för korrition. Om jag kommer ihog rätt nu, så vid avbrott på en givare, så öppnar shumten 100 % och kortis stänger den. Bara koppla ur eller kortslut en givare.

Så här ser det ut

• Gilla
PerManent
  • Laddar…
Utan att kunna den där reglercentralen så skulle jag säga att den fastnat i uppstartsläge och startar om hela tiden.

Så beter den sig hela tiden jag har haft kontakten ur osv

B bimbosorken skrev:
Så beter den sig hela tiden jag har haft kontakten ur osv
Hur länge med kontakten ur då, sitter konding som kanske håller spänning kvar ett tag, den kommer säkert att slockna efter ett tag. Annars har den fått hicka, p.g.a fel i elektroniken. Atår det 230 V på motorn, då kan du ta vad som helst i central som har 230 V. Har du serviceavtal med FJV så kan dom byta. Ska se om jag en sådan i C-förrådet kanske.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.