Har bytt avlopp i huset och är en ledbruten man efter att ha krupit in och ut ur grundens inspektionslucka hela dagen igår (kryddat med omfattande strömavbrott som Sörmland drabbades av). Fick i alla fall ihop avloppet och det tycks fungera som det ska.
Men hur ska jag fixera avloppsrören? Räcker det med att stammen gjuts fast i väggen till vänster?
Ska jag t ex fylla upp makadam 8-16 mm under och runt röret i grunden? Jag kan också slänga på en säck jordfuktig betong om det är bättre? Har betong hemma och blandare så det är en smal sak.
Men hur ska jag fixera avloppsrören? Räcker det med att stammen gjuts fast i väggen till vänster?
Ska jag t ex fylla upp makadam 8-16 mm under och runt röret i grunden? Jag kan också slänga på en säck jordfuktig betong om det är bättre? Har betong hemma och blandare så det är en smal sak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är ingen röris men skulle inte gjuta runt röret.Claes Sörmland skrev:
Har bytt avlopp i huset och är en ledbruten man efter att ha krupit in och ut ur grundens inspektionslucka hela dagen igår (kryddat med omfattande strömavbrott som Sörmland drabbades av). Fick i alla fall ihop avloppet och det tycks fungera som det ska.
[bild]
För mig är det så defenetivt för framtida eventuella justeringar.
Jag skulle nog använda rörfixering/klammer och fästa i befintliga betongen.
Men som sagt det är jag, gillar inte att bygga in mig som gör att det är svårt för framtida ändringar.
Du får säkert bättre svar från andra som har bättre koll.
Snyggt installerat 👌
Redigerat:
Svångrem och hängslen 😃, din installation när man tittar på bilderna är förstklassig redan från början.Claes Sörmland skrev:
Jag skulle inte ligga sömnlös även om jag hade låtit det vara som på ursprungliga bilderna.
Jag ska inte ta bilder på mitt avlopp pga risk för andras hälsa och upprördhet men det har inte rört sig på 10 år.
Klicka här för att svara