Jag fick nyligen ränndalarna fixade. Plåtslagare bytte plåten, lyfte undan pannorna ungefär 1-1,5m ut och lade ny takpapp under. När de var klara så såg det ut så här:

http://rpglab.net/nobackup/tak1.jpg
http://rpglab.net/nobackup/tak2.jpg
http://rpglab.net/nobackup/tak3.jpg

Med andra ord, kanten är vinglig, pannorna går bitvis inte tillräckligt långt ut över ränndalen och flera pannor ligger ostadigt och glipar.

Är detta verkligen acceptabelt och yrkesmannamässigt utfört, speciellt då vi vet att det bygger upp med is där på vintern, som kan få vattnet att krypa i nya, spännande riktningar?
 
Det ser för***vligt ut och pannorna ska ligga någorlunda stadigt, annars trillar de ner när det blåser.
 
Snyggt var det inte.

De måste väl kunna få till raka kanter.
 
Har fått svar från dem nu, de fixar det nästa vecka utan något knot.

Skönt med sådana hantverkare, alla kan göra fel och det har jag förståelse för, det som räknas är hur man hanterar felen och det verkar de göra bra (även om jag inte säger något bestämt förrän det är gjort...).
 
Var kanten rak före så verkar det som om de bara har hamnat på fel ställe.

Protte
 
Jag misstänker att det är vad som hänt, plus att man slarvat med att lägga plattorna rätt.
 
Troberg skrev:
Har fått svar från dem nu, de fixar det nästa vecka utan något knot.

Skönt med sådana hantverkare, alla kan göra fel och det har jag förståelse för, det som räknas är hur man hanterar felen och det verkar de göra bra (även om jag inte säger något bestämt förrän det är gjort...).

Skönt? va fan... Blir så jäkla arg när man ser sådant skit jobb hela tiden...

Man ska fan inte behöva ringa och be dem komma tillbaka för att göra ett korrekt jobb!:@
 
ett barn hade gjort det bättre...typ
 
Nu är det i alla fall åtgärdat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.