Vi håller för fullt på med att bygga om badrummet på övervåningen. Då vi rev allt hittade vi ett gammalt golv under det befintliga golvet i hallen. Det vore kul att kunna använda det gamla golvet om det bara går att rädda på något sätt.

Som ni ser på bilderna så har någon sågat med någon klinga i golvet samt att det finns hål för rör till element som är borttagna sedan länge. Är det någon som tror att det går att rädda på något sätt?

20130127_164405.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20130127_164401.jpg
Skapa konto
20130127_164354.jpg
Skapa konto

Ingen som har något tips?

Det är nog svårt att få det snyggt tror jag, men lite skavanker kanske är OK? Kan du inte fylla i något i sågspåren och hålen, kanske en lim/sågspånsblandning? Sedan slipning på detta. Målar ni golvet så kanske man kan kamouflera det mer. Att bryta upp golvet och disponera om brädläggningen kanske också är ett alternativ? Speciellt om ni har fler brädor från annat rum ni kan ta av och ersätta de värsta med.

Jag skulle använt cirkelsåg för att skära upp en större springa där spikarna är och sedan fällt in en liten brädbit i den nya bredare springan. Förutsätter ju att underliggande regel är tillräckligt bred.
Det två hålen skulle jag gjort till ett hål och sedan fällt in en träbit där också.

Tack för tipsen! Jag tror att vi kommer att försöka med en sågspånsblandning i springan samt sätta i en "plugg" i hålen. Jag får återkomma med bilder på hur resultatet blev när jag är klar. Pga pågående badrumsrenovering kan det dock ta ett tag ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.