16 217 läst ·
161 svar
16k läst
161 svar
Filmtips, Action-Thriller-Sci-Fi
Du verkar ha sett det mesta tycker jag, själv gillar jag action skarpt också, men en dålig handling gör att jag stänger av, det räcker inte med många explosioner för att en film skall bli bra.
För att tänka till lite då så funderar jag på filmer som INTE är amerikanska eller engelska som är bra. Nya Mad Max var rätt ok, men den har du säkert sett också.
Norsk F&F kanske?: Börning, ska va ett o med streck igenom... , helt ok
Tyska Das Boot, klassiker som alla borde sett
Franska Luc Besson-filmer, tror inte jag sett en dålig Bessonfilm än..
Kinesiska Red Cliff, Se den redan ikväll...
Det blir lite sirap i huvudet när man skall tänka, glömmer det mesta.
Sedan så finns det ju sjukt många bra serier att plöja igenom...
För att tänka till lite då så funderar jag på filmer som INTE är amerikanska eller engelska som är bra. Nya Mad Max var rätt ok, men den har du säkert sett också.
Norsk F&F kanske?: Börning, ska va ett o med streck igenom... , helt ok
Tyska Das Boot, klassiker som alla borde sett
Franska Luc Besson-filmer, tror inte jag sett en dålig Bessonfilm än..
Kinesiska Red Cliff, Se den redan ikväll...
Det blir lite sirap i huvudet när man skall tänka, glömmer det mesta.
Sedan så finns det ju sjukt många bra serier att plöja igenom...
Redigerat:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Såg faktiskt 10 Cloverfield lane häromdagen. Blev postitivt överraskad och trots namnet är det inte en fortsättning på den magnifika Cloverfield.
Ja jag kollar på film från olika länder. Just Luc Besson's filmer är favoriter, speciellt Transporter och Banlieue 13. Das Boot och Red Cliff har jag sett. Den norska får jag kolla på. Apropå Norge så är Huvudjägarna riktigt bra. Även Nokas är helt okej.Snål-Jocke skrev:Du verkar ha sett det mesta tycker jag, själv gillar jag action skarpt också, men en dålig handling gör att jag stänger av, det räcker inte med många explosioner för att en film skall bli bra.
För att tänka till lite då så funderar jag på filmer som INTE är amerikanska eller engelska som är bra. Nya Mad Max var rätt ok, men den har du säkert sett också.
Norsk F&F kanske?: Börning, ska va ett o med streck igenom... , helt ok
Tyska Das Boot, klassiker som alla borde sett
Franska Luc Besson-filmer, tror inte jag sett en dålig Bessonfilm än..
Kinesiska Red Cliff, Se den redan ikväll...
Det blir lite sirap i huvudet när man skall tänka, glömmer det mesta.
Sedan så finns det ju sjukt många bra serier att plöja igenom...
Mad Max var helt okej. Det närmaste Sverige kommer "feta" action är väll Johan Falk serien. Jag hoppas folk har mer tips på nått jag kanske har missat. Jag trodde 10 Cliverfield Lane var en uppföljare därför har jag inte sett den, det ska jag göra
De riktigt bra filmerna kan man se flera gånger. Jag har nästan ett rum fullt med 7-800 DVD/Blu-Ray filmer. V for Vendetta tror jag att jag sett 6 gånger, The Rock minst 6 ggrdanpih skrev: