Du verkar ha sett det mesta tycker jag, själv gillar jag action skarpt också, men en dålig handling gör att jag stänger av, det räcker inte med många explosioner för att en film skall bli bra.

För att tänka till lite då så funderar jag på filmer som INTE är amerikanska eller engelska som är bra. Nya Mad Max var rätt ok, men den har du säkert sett också.

Norsk F&F kanske?: Börning, ska va ett o med streck igenom... , helt ok
Tyska Das Boot, klassiker som alla borde sett
Franska Luc Besson-filmer, tror inte jag sett en dålig Bessonfilm än..
Kinesiska Red Cliff, Se den redan ikväll...

Det blir lite sirap i huvudet när man skall tänka, glömmer det mesta.
Sedan så finns det ju sjukt många bra serier att plöja igenom...
 
Redigerat:
D
har sett law abiding citizen. en favorit! :)
 
Såg faktiskt 10 Cloverfield lane häromdagen. Blev postitivt överraskad och trots namnet är det inte en fortsättning på den magnifika Cloverfield.
 
Snål-Jocke skrev:
Du verkar ha sett det mesta tycker jag, själv gillar jag action skarpt också, men en dålig handling gör att jag stänger av, det räcker inte med många explosioner för att en film skall bli bra.

För att tänka till lite då så funderar jag på filmer som INTE är amerikanska eller engelska som är bra. Nya Mad Max var rätt ok, men den har du säkert sett också.

Norsk F&F kanske?: Börning, ska va ett o med streck igenom... , helt ok
Tyska Das Boot, klassiker som alla borde sett
Franska Luc Besson-filmer, tror inte jag sett en dålig Bessonfilm än..
Kinesiska Red Cliff, Se den redan ikväll...

Det blir lite sirap i huvudet när man skall tänka, glömmer det mesta.
Sedan så finns det ju sjukt många bra serier att plöja igenom...
Ja jag kollar på film från olika länder. Just Luc Besson's filmer är favoriter, speciellt Transporter och Banlieue 13. Das Boot och Red Cliff har jag sett. Den norska får jag kolla på. Apropå Norge så är Huvudjägarna riktigt bra. Även Nokas är helt okej.
Mad Max var helt okej. Det närmaste Sverige kommer "feta" action är väll Johan Falk serien. Jag hoppas folk har mer tips på nått jag kanske har missat. Jag trodde 10 Cliverfield Lane var en uppföljare därför har jag inte sett den, det ska jag göra :).
 
Nya Star Wars är ju nice! :)

Deadpool är riktigt rolig film om du inte sett den!
 
Båda två är riktigt bra. Deadpool är
Nog favoriten i Marvel-serien nu.
Dålig humor, Slow-motion och feta effekter :)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Satan va många guld filmer, missat några så ja drar igång drive angry på en gång ;) ja fyller på med white house down och rambo 1
 
buspojken skrev:
Satan va många guld filmer, missat några så ja drar igång drive angry på en gång ;) ja fyller på med white house down och rambo 1
Drive Angry är riktigt skön ;)
 
D
Ramnemark, har du sett Thick as thieves? Den är inte så känd, men den är bra :D
 
D
Escape Plan och The Last Stand med Arnold är hyffsade med.
 
Japp de är bra :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Filmkungen :D Börjar förstå varför du ska ha ett biorum. Fast å andra sidan: vilka filmer ska du titta på där, du verkar redan ha sett alla :D
 
danpih skrev:
Filmkungen :D Börjar förstå varför du ska ha ett biorum. Fast å andra sidan: vilka filmer ska du titta på där, du verkar redan ha sett alla :D
De riktigt bra filmerna kan man se flera gånger. Jag har nästan ett rum fullt med 7-800 DVD/Blu-Ray filmer. V for Vendetta tror jag att jag sett 6 gånger, The Rock minst 6 ggr :)
 
Guardians of the Galaxy e Trevlig... helt klart en av Marvel's bästa :)

Kan oxå rekommendera Wasabi med Jean Reno! Skriven av Luc Besson så misstänker att du kanske sett den ;)
 
Redigerat:
Pear4Life skrev:
Guardians of the Galaxy e Trevlig... helt klart en av Marvel's bästa :)

Kan oxå rekommendera Wasabi med Jean Reno! Skriven av Luc Besson så misstänker att du kanske sett den ;)
Jag tror faktiskt inte jag sett den. Leon är en klassiker så jag gillar Jean Reno :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.