Fiber har blivit nergrävd på min tomt utan avtal eller min tillåtelse. Den går bara förbi min tomt och enda väg dom hade.

Nu erbjuder dom en tvåsiffrig (10 kr) för markavtal, upptar kring 5-10 kvm av min tomt. Dom i sin tur är i behov av slutbesiktning.

Vad hade ni gjort?

Tja, har de lyckats gräva ner det utan att du märkt det antar jag att det inte stört så överdrivet?

Jag hade nog inte accepterat första budet, utan gett ett motbud på dubbelt så mycket som jag hade velat ha... :)

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, har de lyckats gräva ner det utan att du märkt det antar jag att det inte stört så överdrivet?

Jag hade nog inte accepterat första budet, utan gett ett motbud på dubbelt så mycket som jag hade velat ha... :)
Är nu uppe i 4 siffrigt...avvaktar och ser.

T TDD skrev:
Är nu uppe i 4 siffrigt...avvaktar och ser.
Jag bor inte där... fritidshus...är knappt på plats.

Misstag sker, men det brukar vara en miniminivå på ersättningen på runt 1500 kr, blir löjligt annars.

Försök få dem att koppla in fiber till dig också.

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Försök få dem att koppla in fiber till dig också.
Varför skulle de gå med på det?

jag skulle nog satt spaden i backen för att plantera nått just där och sedan hoppsan va e det här för något :surprised:

Raskus Raskus skrev:
Varför skulle de gå med på det?
Att få ett företag som har gjort ett misstag att betala i skattade pengar kan ibland vara svårare än att göra en tjänst.

Ja givet, se till att få huset anslutet och sedan är det bara att somna om.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.